شناسهٔ خبر: 68054624 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

50 سال پیش اتفاق افتاد

فرار یک و نیم میلیون نفر از تهران+ جزئیات

اقتصادنیوز: حدود 50 سال پیش در همین ایام خروج یک و نیم میلیون نفر از تهران و خلوت شدن پایتخت سوژه روزنامه ها شد و در کانون توجه جرائد قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، توصیف جراید و روزنامه ها از خلوتی تهران در حدود 50 سال پیش در نوع خود جالب توجه است؛ خلوتی که آن را ناشی از تعطیلات تابستانه دانستند و در صفحات اول خود به آن پرداختند. مانند روزنامه اطلاعات که از عبارت جالب «در تهران پرنده پر نمی زند» برای توصیف این اتفاق استفاده کرد و در شماره روز سه شنبه 14 مرداد 1354 در این باره نوشت: «امروز در تهران پرنده برنمی زند. دست کم ۱٫۵ میلیون تهرانی با استفاده از فرصت تعطیل 4 روزه، پایتخت را که از تب آفتاب داغ مرداد دم کرده است؛ ترک کرده اند و به کنار دریا، بیلاقات اطراف و یا شهرهای سردسیر رفته اند. آنها حدود نیمی از اتومبیل های شهر را هم با خود برده اند و همین باعث خلوتی بی سابقه و غیرعادی تهران شده است.»

33

بنابر آنچه روزنامه اطلاعات اعلام کرده است،‌ تصویر منتشر شده در حاشیه این خبر «ساعت ۹ صبح روز 14 مرداد از خیابان فیشر آباد در مرکز شهر گرفته شده است و روزهای عادی در این ساعت فیشرآباد مملو از دود اگزوز و صدای غرش هزاران دستگاه اتومبیل و حرکت ده ها انسان است.»

4

نظر شما