شناسهٔ خبر: 68042139 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افزایش دما در نیمه شمالی کشور ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی سه روز آینده در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد، از پیش‌بینی وزش باد شدید و گردوخاک در پنج روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب و جنوب غرب کرمان، در بعضی ساعات به‌ویژه در بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه این وضعیت با شدت بیشتری در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و چهارشنبه و پنجشنبه، بارش پراکنده و رعدوبرق در شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس رخ خواهد داد، افزود: طی سه روز آینده در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، بعضی مناطق مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف و گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف از بعدازظهر افزایش باد با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری و غبار رقیق، گاهی افزایش ابر و وزش باد با احتمال گردوخاک با ۴۳ و کمینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، کمی ابری تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با بیشینه ۴۳ و کمینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما