شناسهٔ خبر: 68027796 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۴ مرداد / چالوس و آزادراه تهران - شمال مسدود شد

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

محور چالوس و آزادراه تهران - شمال مسیر (رفت و برگشت) از ساعت شش صبح مورخ ۱۴ مرداد تا ساعت ۲۴ مورخ ۱۶ مرداد (به صورت ۲۴ ساعته) مسدود است.

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (رفت و برگشت) محدوده سه راهی چلاو

تردد روان در محورهای فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده‌های مهرگان، پایانه شهید کلانتری، استاندارد و ترافیک نیمه سنگین حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده‌های مهرویلا، ینگی امام و مهرگان

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران - قم محدوده عوارضی تهران

ترافیک نیمه سنگین در محور شهریار - تهران محدوده زرنان

آخرین وضعیت جوی محورها

وزش باد و گرد و خاک در برخی از محورهای استان سیستان و بلوچستان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱ هشتگرد - طالقان

۲ کمربندی جدید خرانق - یزد

۳ یزد - دربید

محدودیت‌های تردد

کارگاه جاده‌ای مهم (منجر به انسداد):

محور کندوان، واقع در استان مازندران، از مورخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳، به صورت ۲۴ ساعته در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، به دلیل اجرای عملیات راهداری، محور فوق مسدود و تردد از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه امکان پذیر است.

محور هراز، واقع در استان مازندران، از مورخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۱۴:۰۰ روزهای چهارشنبه، به دلیل اجرای عملیات راهداری، محور فوق مسدود و تردد از محورهای جایگزین کندوان و فیروزکوه امکان‌پذیر است.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: در پنج روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط استان هرمزگان، جنوب استان‌های فارس و کرمان، در بعضی ساعات به ویژه در بعد از ظهر و شب، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان خواهد بود و دریای عمان، شرق خلیج فارس و جزایر واقع در تنگه هرمز نیز در این مدت شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه، در ارتفاعات البرز بارش پراکنده دور از انتظار نیست و طی پنج روز آینده در بعضی نقاط شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و تا روز چهارشنبه در نوار شمالی کشور، افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف و غبار محلی، گاهی افزایش ابری و وزش باد با ۴۲ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، کمی ابری و غبار رقیق، گاهی افزایش ابر با احتمال گرد و خاک با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما