شناسهٔ خبر: 68041284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کانون وکلای بوشهر: سند تحول قضایی بهترین مرجع برای بهبود خدمات وکالت است

بوشهر_ایرنا_ رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر گفت: سند تحول قضایی به عنوان بهترین منبع و مرجع موجود برای بهبود وضعیت دادگاه‌ها و خدمات وکالت است که باید این سند در دستور کار جدی وکلا قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس شهریاری روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی وکلا با رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: تمرکز بر مندرجات سند تحول قضایی به عنوان سندی برخودار از بسیاری از قوانین که به امضا و تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، بدون تردید می‌تواند منجر به پیشرفت بسیار خوبی در دادگستری‌ها شود.

ضرورت تشکیل کمیته پژوهشی برای پیشبرد اهداف سند تحول قضایی

وی بیان کرد: در این راستا می‌طلبد کمیته‌ای پژوهشی و مرکب از اعضای کانون وکلا، استادان و مجموعه دادگستری در خصوص سند تحول تشکیل شود و در نشست‌هایی ادواری وضعیت پیشرفت این سند و شناسایی نواقص آن بررسی شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: گزارش‌ها و نتیجه حاصله از کمیته یاد شده را می‌توان با هدف پیشبرد اهداف حوزه قضایی به دادگاه‌ها، کانون وکلا و دانشگاه‌ها ابلاغ کرد و حتی در آینده نشریه‌ای در این زمینه به چاپ برسد.

شهریاری ادامه داد: امید است روند تعاملی و دوسویه ایجاد شده بین کانون وکلا و دادگستری استان بوشهر با تمرکز بر حوزه مسائل صنفی و حرفه‌ای با جدیت و اهتمام بیشتری دنبال شود.

وی تاکید کرد: ۸۰ درصد وکلای استان بوشهر دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی و بسیاری از آنان اهل مقاله، پژوهش و به‌عنوان استاد دانشگاه فعالیت می‌کنند که این ظرفیت می‌تواند در راستای فصول و بندهای سند تحول قضایی به عنوان نقشه راه به پیشبرد اهداف این حوزه کمک کند.

شهریاری افزود: در مسیر اجرای سند تحول قضایی، حتی اگر شعبه‌ای از دادگاه ها در استان به بندهای این سند راهبردی توجه نکند، باید برای تبیین جایگاه سند برای آن شعبه‌ها اقدام کرد.

وی اظهار کرد: باعث افتخار است که کانون وکلای دادگستری استان بوشهر از حیث وکالت های معاضدتی و تسخیری از طریق وکلای خود حجم زیادی از پرونده های مردم ندار و ناتوان را در سال به صورت رایگان پیگری می کند.

رئیس کانون وکلای بوشهر: سند تحول قضایی بهترین مرجع برای بهبود خدمات وکالت است

بیشتر بخوانید

اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان بوشهر مشخص شدند

رئیس کل دادگستری بوشهر:کاهش و کنترل جمعیت کیفری زندان‌های بوشهر در دستور کار قرار دارد

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر گفت: این کانون با همکاری و خدمت رسانی حقوقی به مردم در کنار دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی که فلسفه وجودی آنها خدمت رایگان است به خدمات‌رسانی حقوقی به جامعه می‌کند.

رئیس کانون وکلای بوشهر: سند تحول قضایی بهترین مرجع برای بهبود خدمات وکالت است

نظر شما