شناسهٔ خبر: 68040262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

مدارس گلوگاه، اساس و ریشه کارهای فرهنگی هستند

ابراهیم شریفی

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به اینکه مدارس گلوگاه، اساس و ریشه کارهای فرهنگی ما هستند، گفت: ۳۸۰۰ مدرسه در سطح استان داریم ولی تنها ۶۰۰ طلبه روحانی و ۱۲۰۰ مربی پرورشی داریم و جهت رونق بخشی نماز در مدارس نیاز است اعتبار ویژه‌ای داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد چراغی ۱۴ مرداد ماه در ستاد اقامه نماز لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: نباید بگذاریم ارتباط معنوی مردم با مصلی‌ها و مساجد قطع نشود.

وی با اشاره به اینکه همچنان منتظر هستیم برخی از دستگاه‌ها رابط نماز خود را به ما معرفی کنند، بیان کرد: پخش اذان در ادارات باید جدی گرفته شود به ویژه اداراتی که در خیابان اصلی هستند، ما باید با یک نگاه معنوی اذان را پخش کرده و به حرمت اذان جلسات را در زمان پخش اذان برگزار نکنیم.

چراغی افزود: نمازخانه‌های بین راهی را بازدید و موانع را ارجاع می‌دهیم اما مدیران آن‌طور که باید پای کار نمی‌آیند، با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین لازم است که چالش‌ها برطرف شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان ادامه داد: هر سال اربعین چند هزار مهر بین مواکب توزیع کردیم و امسال نیز ادامه دارد، همچنین حمایت از برنامه‌های آموزشی و تفسیر را در دستور کار داریم که در طول سال برگزار می‌شود و در حال تربیت مفسر و مربی مهدویت هستیم که نیاز به حمایت مالی و پشتیبانی دارد.

وی تصریح کرد: چند سال پیش پیشنهاد دادیم جهت رونق‌بخشی نماز در مدارس یک روز در مدارس روحانیون برجسته، نمایندگان ولی‌فقیه در ارگان‌ها، در مدارس حضور داشته باشند که اکنون به الگوی کشوری تبدیل شده است.

انتهای پیام

نظر شما