شناسهٔ خبر: 68040130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

جهاددانشگاهی بین جوانان کشور ‌خودباوری‌ ایجاد کرده است

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: از مهمترین دستاوردهای جهاددانشگاهی ایجاد روحیه خودباوری بین جوانان کشور است.

صاحب‌خبر -

آیت الله امان نریمانی، جهاد دانشگاهی را مولود مبارک انقلاب اسلامی دانست و افزود: این نهاد طی بیش از چهاردهه فعالیت خود خدمات و دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و... داشته است.

وی افزود: شاید بتوان یکی از مهمترین دستاوردهای این نهاد را تحقق بخشیدن باور «ما می‌توانیم» و روحیه خودباوری در کشور عنوان کرد.

نریمانی گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی این طور به جوانان ما القا کرده بودند که غرب و آمریکا محور توسعه و پیشرفت است و جوانان ایرانی هیچ توانایی ندارند و ایران نمی تواند با اتکا به توان داخل در مسیر پیشرفت گام بردارد، اما امام راحل خط بطلانی بر این باور غلط کشیدند و روحیه خودباوری را در ایران و در میان جوانان ایرانی احیا کردند و در این بین جهاددانشگاهی نقش موثری در تحقق بخشیدن این باور در جامعه داشته است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با اقدامات و دستاوردهای خود باور «ما می‌توانیم» را در جامعه معنا کرد و به جوان ایرانی یاد داد می توان با اتکا به توان داخل در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کرد.

نریمانی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی حرکت در مسیر استقلال علمی کشور است و مهمتر اینکه این حرکت را با اتکا و اعتماد به جوانان ایرانی آغاز کرده و پیش می‌برد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از جهاددانشگاهی گفت: هر دولتی که برای استقلال علمی کشور اهمیت قائل است، باید از جهاددانشگاهی حمایت کند.

انتهای پیام

نظر شما