شناسهٔ خبر: 68039383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خبر داد

رزمایش جهادگران فاطمی ۴ / برنامه های هفته بسیج سازندگی

یزد - فرمانده سپاه الغدیر استان از آغاز رزمایش جهادگران فاطمی ۴ به‌مناسبت هفته بسیج سازندگی از ۹ مرداد لغایت ۱۹ مرداد با رمز یا فاطمه‌الزهرا(س) خبر داد

صاحب‌خبر -

 

آسیانیوز / یزد ؛ سردار حسین زارع‌کمالی با بیان اینکه اکثر افراد فعال در این گروه‌ها از قشر جوان هستند و جوانانی که قبل از اینکه پا به عرصه بگذارند، خود‌سازی کرده و حتی حضورشان در این اقدامات جهادی در راستای تکمیل خودسازی است ؛ تاکید داشت در سایه روحیه جهادی و انقلابی به ثمررسانی پروژه‌های مختلف ازجمله آب‌رسانی با کمترین امکانات میسر شده است.

وی با اشاره به اینکه روحیه جهادی عامل تسریع در اتمام پروژه‌‌هاست افزود : در اوایل شروع طرح جهاد آب‌رسانی به ۵۸ روستای استان یزد توسط بسیج سازندگی، افرادی اعتقاد داشتند که بسیج با این ظرفیت و شرایط در استان یزد به‌سختی می‌تواند در این طرح موفق شود؛ اما با همکاری و همراهی استاندار و همچنین دستگاه‌های مرتبط، امروز رتبه استان یزد در زمینه جهاد آب‌رسانی به رتبه‌های برتر کشور تبدیل شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت : گروه‌های جهادی از ابتدای انقلاب تا کنون در تمام حوادث و بازه‌هایی که انقلاب نیاز‌مند بوده است، با رهنمود‌های امام خمینی (ره) پا به عرصه گذاشته و هرچه در توان داشته‌اند، به میدان آورده‌اند.

زارع کمالی ایمان، بصیرت، عشق وعلاقه ناشی از تفکرات انقلابی در حال فعالیت را از ویژگی‌های گروه‌های جهادی عنوان کرد و تصریح داشت : در سایه روحیه جهادی و انقلابی به ثمررسانی پروژه‌های آب‌رسانی با کمترین امکانات میسر شده است.

وی گفت : در اولین روز آغاز به کار این رزمایش در راستای امنیت غذایی که یکی از مأموریت‌های مهم سپاه و بسیج است، بزرگترین مجتمع پرورش بلدرچین استان به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین در راستای جهاد آبرسانی نیز در زمان برگزاری این رزمایش، مخزن ۵۰۰ مترمکعبی ملاباشی و خط انتقال ولایت ۲ و ۳ در روستای محمدآباد و دهنو افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد مجموع اقدامات درقالب این رزمایش را بیش از ۶۵۶ برنامه و پروژه که با اعزام و حضور بیش از ۴۶۵ گروه جهادی از جمله ۲۵۰ گروه جهادی تخصصی در اقشار مختلف  در دو قرارگاه سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی انجام می‌شود ذکر کرد .

این مقام مسئول از ایجاد و راه‌اندازی ۵۸۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم یاری با عضویت ۲۲ هزار و۱۵۶ نفر در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد خبر داد و افزود : در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی در دو سال گذشته ۷۵ گروه با عضویت ۳۲۹ نفر تشکیل شده که برای این افراد حدود ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات و همچنین برای ۳ هزار و ۴۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد آسفالت ۲۱ مورد راه روستایی و جاده بین مزارع، لایروبی و احیای ۱۷۵ مورد قنات و بازسازی آن‌ها در سراسر استان، تعمیر و مرمت ۲۸۶ خانه محرومان، ساخت ۱۱ خانه به‌طور کامل برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، مرمت و تعمیر ۳۸ مسجد و حسینیه، افتتاح ۴ قرارگاه منطقه‌ای جهادی، توزیع بیش از ۱۸۰ هزار بسته معیشتی و ۸۵۰ سری جهیزیه ازدیگر فعالیتها و اقدامات انجام شده عنوان کرد .

زارع کمالی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت بسیج سازندگی امروز جذب، هدایت و ساماندهی گروه‌های جهادی است ؛ خاطرنشان کرد : خاصیت کار جهادی و انقلابی این است که با همدلی، هم‌افزایی و جهادی کار کردن بسیجیان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، می‌توان با کم‌ترین امکانات بیش‌ترین بهره‌وری را حاصل کرده و پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

گفتنی اینکه در پایان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

رزمایش جهادگران فاطمی ۴ / برنامه های هفته بسیج سازندگی ، سردار حسین زارع‌کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد

نظر شما