شناسهٔ خبر: 68037972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استراتژی هزار دشنه؛ ۲۵۰۰ عملیات حزب الله در ۳۰۰ روز

حزب‌الله لبنان طی ۳۰۰ روز نبرد فرسایشی بطور میانگین روزانه ۸ بار مواضع صهیونیست‌ها را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده که غیر از کشته و زخمی کردن دو هزار صهیونیست توانسته ۲۳۰ هزار شهرک‌نشین را آواره و تا ۵ کیلومتر منطقه حائل ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حزب‌الله لبنان از روز 8 اکتبر در حمایت از مقاومت اسلامی غزه وارد نبرد علیه رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی هم مرز با جنوب لبنان شد.

به گزارش تسنیم، هدف حزب‌الله لبنان از این نبرد این بود که رژیم صهیونیستی نتواند تمام ظرفیت نظامی‌اش را در غزه علیه حماس عملیاتی کند تا از این رهگذر سازمان نظامی مقاومت اسلامی غزه استمرار یابد.

شرایط میدانی گواه این است که حزب‌الله در این هدف موفق بود و رژیم صهیونیستی مجبور شد بخش مهمی از نیروهایش را در جبهه شمالی حفظ کند تا از فشار بر حماس کاسته شود. حزب‌الله برای نیل به این هدف عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه صهیونیست‌ها تدارک دید و براساس گزارش رسانه‌های میدانی (کانال اعلام حربی) رکورد 2500 عملیات در طی 300 روز را به ثبت رسانده است.

براساس این گزارش دست‌کم دو هزار نفر از صهیونیست‌ها در حملات حزب الله در ده ماه گذشته کشته و زخمی شده‌اند و 230 هزار شهرک‌نشین اسرائیلی نیز وادار به ترک منازل و محل اسکانشان شدند.

حملات حزب الله تا عمق 35 کیلومتری فلسطین اشغالی انجام شده و صهیونیست‌ها در نتیجه این حملات مجبور به ایجاد منطقه خالی از سکنه تا عمق 5 کیلومتری مرزهای خود با لبنان شده‌اند. علاوه بر این 43 شهرک صهیونیستی در عمل تبدیل به شهرک ارواح شده است.

حزب‌الله در مجموع در خلال 102 حمله مراکز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی و جولان اشغالی را هدف قرار داده که 4 مورد از این این عملیات‌ها، کارخانه‌های تولید تسلیحات در سرزمین‌های اشغالی بوده‌اند.

در این بین حزب الله توجه ویژه‌ای به از کار انداختن سامانه‌های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای لبنان داشته بدین شکل تا پیشاپیش چشم و گوش رژیم را برای جنگ گسترده‌تر از کار انداخته باشد. براساس این گزارش، 450 مورد از تجهیزات اطلاعاتی ارتش اسرائیل در جریان عملیات‌های آفندی حزب الله هدف قرار گرفته‌اند که 12 مورد آنها متعلق به سامانه گنبد آهنین بوده است.

حزب الله همچنین برای نیل به این اهداف 742 موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و 485 بار هم با خمپاره مواضع صهیونیست‌ها را زیر ضربه برده است. در این میان شاهکار مقاومت در نبرد با پرنده‌های ارتش صهیونیستی بوده است، چرا که به طور سنتی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نقطه قوت نظامی این رژیم محسوب می شود.

براساس آمار منتشر شده مقاومت با شلیک 69 سلاح ضد هوایی موفق به سرنگونی 8 پهپاد اسرائیلی شده و به کرات جنگنده‌های ارتش اسرائیل را هم وادار به فرار از آسمان لبنان کرده است. این درحالی است که تاریخ نبردهای اسرائیل نشان می دهد برای جنگنده‌ها و پهپادهای صهیونیست چیزی بنام مرز و حریم هوایی لبنان فاقد معنی بود و آنها هر زمان که اراده می‌کردند بر فراز آسمان این کشور به پرواز در می‌آمدند.

البته حزب‌الله در این مسیر نزدیک به 500 شهید را هم در راه دفاع از آرمان فلسطین تقدیم کرده که تعدادی از آنها را فرماندهان عالی‌رتبه‌ای چون «فواد شکر»، ملقب به حاج محسن، «طالب سامی عبدالله»، ملقب به ابوطالب و «محمد نعمه ناصر» ملقب به حاج ابو نعمه تشکیل می‌دادند.  

نظر شما