شناسهٔ خبر: 68038839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه عبری زبان: با وجود تکاپوی تمام عیار، هنوز آماده نیستیم

یک رسانه عبری زبان فاش کرد با وجود تمامی تکاپوی صورت گرفته، اسرائیل همچنان آماده ورود به جنگ نبوده و جبهه داخلی‌اش دچار نقایص بزرگ دفاعی و پدافندی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، د مارکر در گزارش مفصلی از آماده سازی‌های اسرائیل برای تاب آوری در مقابل اقدام ایران و حزب الله، نوشت، با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای آماده سازی جبهه داخلی، همچنان شکاف‌های در این جبهه وجود دارد.

میراو ارولوزورف نویسنده این گزارش آورده است، در حالی که اسرائیل خود را برای تهاجم قدرتمند موشکی مشترک ایران، لبنان، عراق و یمنی آماده می‌کند، سطوح کارشناسی در کابینه پیش بینی می‌کنند که با وجود پیشرفت‌های قابل توجهی که در زمینه آمادگی‌ها صورت گرفته اما همچنان نقاطع ضعفی در بخش پدافندی جبهه داخلی وجود دارد.

یکی از ضعف‌های موجود اختلاف نظر بین نهادهای مختلف در رابطه با تخلیه کامل منطقه شمال (فلسطین اشغالی) یا تخلیه ییماران و افراد سالخورده است.

همچنین نگرانی‌های زیادی در رابطه با میزان تاب آور سیستم برق رسانی به رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته وجود دارد.

شکاف اصلی که هفته گذشته از آن پرده برداشته شد و تا به امروز نیز راه حلی برای آن پیدا نشده است، مسئله تخلیه بدون برنامه ریزی ساکنان شمال است که برای ما یاد آور فاجعه شهر چادرهای ایجاد شده در جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه) می‌اندازد.

از منظر فرماندهی جبهه داخلی و اداره حوادث غیر مترقبه، شکل‌گیری چنین شرایطی به معنای به وجود آمدن یک کابوس است زیرا تمام اسرائیل امروز در تیرس حملات قرار داشته و از همه سو از یمن و عراق هم باید با موشک‌ها مواجه شوند، از اینرو اسرائیل باید راه حلی برای نحوه انتقال ساکنان مناطق مختلف داشته باشد.

در بخش دیگری از این گزارش که در شماره امروز یکشنبه آن منتشر شده ، اعتراف شده است که 30 درصد از صهیوینست‌ها همچنان فاقد سرپناه‌های حفاظتی و پناهگاه هستند، در حالی بخش عمده‌ای از 70 درصد هم فاصله قابل توجهی با پناهگاه دارند.

د ماراکر به نقل از یک موسسه امنیتی اسرائیلی هم خبر داد از 7 اکتبر تا به امروز 21 هزار فروند موشک به مناطق مختلف (فلسطین اشغالی) اصابت کرده است که براساس آمار رسمی اعلام شده 40 صهیونیست بر اثر آن کشته شدند، گرچه موشک‌های شلیک شده از داخل نوار غزه به نوعی قدرت تخریبی کمی دارند اما حزب الله و در صورت ورود ایران به این حملات، ظرفیت به کارگیری موشک‌های ویرانگری علیه اسرائیل خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

نظر شما