شناسهٔ خبر: 68037900 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید اسماعیل هنیه

صاحب‌خبر -
اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید اسماعیل هنیه
خبرگزاری آریا - هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی » در تهران به شهید اسماعیل هنیه اعطا شد.

بنابر این گزارش، امروز (یکشنبه) در مراسم هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی » که در تهران با حضور رئیس قوه قضاییه، مقامات لشگری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی و نمایندگان حماس و جهاد اسلامی در تهران برگزار شد، دکتر خالد القدومی جایزه شهید اسماعیل هنیه را به نیابت از خانواده و جنبش حماس دریافت کرد.
جایزه حقوق بشر اسلامی یک جایزه بین‌المللی در ایران است که به همت ستاد حقوق بشر قوه قضایه تاسیس شده است و به قربانیان نقض حقوق بشر و یا حامیان و مدافعان حقوق بشر اعطا می‌شود. بنا به اعلام این استاد، امسال اطلاعات مربوط به 42 نامزد از تقریبا 17 کشور دریافت و در کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی آنها بررسی شده است که در نهایت 6 نفر جزو برگزیدگان و 3 نفر جزو تجلیل شوندگان انتخاب شدند.
شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، سراج الحق رهبر سابق جماعت اسلامی پاکستان، ژیل دوور وکیل و حقوقدان فرانسوی، شارلوت کیتس فعال ضدصهیونیستی در کانادا و حایمه ارمیدا سفیر و نماینده دائم نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد برگزیدگان این دوره جایزه حقوق بشر اسلامی هستند.

در این همایش خالد قدومی نماینده حماس در ایران گفت: حقوق بشر، مفهومی انسانی، گسترده و عمیق است. حقوق بشر یعنی کرامت انسان و انسان عزتمند. حقوق بشر در سازمان‌ملل به این دلیل آغاز شد که حفظ امنیت و انسانیت بشر مورد توجه باشد اما برای رژیم‌های درنده و کودک‌کش که در جهان اقلیت هستند، حقوق بشر معنا ندارد.
وی گفت: آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان باعث اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی هستند و با این اقدام خود امنیت جهان را تهدید کرده‌اند در حالی که اکثر کشورهای دیگر جهان ناظر آن بودند.
قدومی بیان داشت که حقوق بشر اسلامی یعنی پاسداشت کرامت انسان و فرقی نمی‌کند مسلمان باشد یا مسیحی، عرب باشد یا غیر عرب. ولی حفظ حقوق بشر به این معنا نیست که اگر شما را ترور کردند شما مجازات نکنید.
در پایان مراسم هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» این جایزه به شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعطا شد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم، خانواده شهید زاهدی و اسدالله اسدی دیپلمات آزاده جزو تجلیل شوندگان انتخاب شدند.

نظر شما