شناسهٔ خبر: 68028269 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده جنبش مقاومت اسلامی:

ترور اسماعیل هنیه را باعث شعله‌ور شدن مقاومت می‌دانیم

زهرا میرزایی

نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: گفت: حقوق بشر اسلامی که به همت جمهوری اسلامی ایران و زیر سایه رهبر معظم انقلاب تأسیس شده، آمده تا بگوید؛ حقوق بشر یعنی کرامت انسان و فرقی نمی‌کند مسلمان باشد یا مسیحی، عرب باشد یا غیر عرب.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  خالد قدومی در مراسم گرامی داشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و اعطای هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی گفت: حقوق بشر، مفهومی انسانی، گسترده و عمیق است. حقوق بشر یعنی کرامت انسان و انسان عزتمند. حقوق بشر در سازمان‌ملل به این دلیل آغاز شد که حفظ امنیت و انسانیت بشر مورد توجه باشد اما برای رژیم‌های درنده و کودک‌کش که در جهان اقلیت هستند، حقوق بشر معنا ندارد.

وی گفت: آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان باعث اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی هستند و با این اقدام خود امنیت جهان را تهدید کرده‌اند در حالی که اکثر کشورهای دیگر جهان ناظر آن بودند.

قدومی در ادامه با اشاره با ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر اسبق و شخصیت سیاسی و دیپلماسی و انسانی بود، امام مسجد و حافظ قرآن و شخصیت فرهنگی و سیاسی بود. او در ۱۰ ماه اخیر با زبان گفت‌وگو و دید باز با دنیا صحبت کرد و حماس را به خوبی معرفی کرد.  بحث کشور آزاد فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینشان را مطرح می‌کرد که در نهایت اسرائیل این‌ شخصیت عظیم را در زمین شریف جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساند.

وی افزود: اگر این اتفاق برای شخصیت دیگر بیفتد در ظرف ۲۴ ساعت شورای امنیت برگزار می‌شود و زیر فصل هفتم ارتش بزرگ تشکیل و جنگ بزرگی آغاز می‌شود ولی چون جنایت از سوی اسرائیل است، آمریکا آن را وتو می‌کند.

نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران ادامه داد: حقوق بشر اسلامی که به همت جمهوری اسلامی ایران و زیر سایه رهبر معظم انقلاب تأسیس شده، آمده تا بگوید؛ حقوق یشر یعنی کرامت انسان و فرقی نمی‌کند مسلمان باشد یا مسیحی، عرب باشد یا غیر عرب. ولی عنوان دیگر حفظ حقوق بشر یعنی این نیست که اگر شما را ترور کردند شما مجازات نکنید. این هم باید جزو حقوق بشر اسلامی باشد که مجرم را مجازات کرد.

قدومی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ۵۰ هزار فلسطینی را به شهادت رساند، ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند، ۱۶ هزار نفر از شهدا کودک هستند، ۶۰۰ هزار کودک پدر و مادر ندارند. ۹ هزار نفر نتوانستند در کنکور شرکت کنند چون شهید شده‌اند و ۱۸۰ هزار آواره در خان یونس مستقر هستند. حقوق بشر و سازمان ملل کجاست؟

وی در پایان اظهار کرد: فقدان شهید سپهبد اسماعیل هنیه را خسارت بزرگ می‌دانیم اما ترور رهبران را باعث شعله‌ور شدن مقاومت می‌دانیم همانطور که بعد از شهادت شیخ احمد یاسین، قاسم سلیمانی و فؤاد شکر، برای مقاومت و جهاد مصمم‌تر شدیم.

انتهای پیام

نظر شما