شناسهٔ خبر: 68034869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ده‌ها نفر در اعتراضات انگلیس دستگیر شدند

تهران-ایرنا- پلیس انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ده ها نفر را به خاطر شورش و ایجاد ناآرامی در شهرهای مختلف این کشور دستگیر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ده ها نفر از مردم انگلیس در شهرهای مختلف این کشور پس از برگزاری تظاهرات اعتراضی به خشونت و نژادپرستی، از سوی پلیس دستگیر شدند.

شورش‌ها در بریتانیا پس از انتشار اطلاعات نادرست در مورد چاقوکشی در یک مهمانی آغاز شد؛ مهمانی که در شهر ساوتپورت واقع در شمال غربی انگلیس برگزار شده بود. این حمله با چاقو روز دوشنبه (۸ مرداد) در این شهر رخ داد و با تحریک برخی جریان ها، رسانه ها و شبکه های اجتماعی، موجی از احساسات ضد اسلامی را در سراسر بریتانیا به راه انداخت.

در این حمله سه دختر بچه با چاقو کشته و ۱۰ نفر دیگر از جمله هشت کودک زخمی شدند.

پلیس انگلیس تایید کرده است که ده‌ها نفر از معترضان را به خاطر خشونت خیابانی در بخش‌هایی از انگلیس و ایرلند شمالی دستگیر کرده است زیرا دولت اعتقاد دارد این افراد از حادثه مذکور برای ایجاد ناآرامی سوءاستفاده کرده‌اند.

پلیس می‌گوید از روز شنبه تا کنون حداقل ۸۷ نفر را به خاطر شورش و ایجاد نا آرامی در شهرهای لیورپول، بریستول، هال و استوک-آن-ترنت و همچنین شهر بلکپول دستگیر کرده است.

در بیانیه پلیس آمده است که مغازه‌ها تخریب و غارت شده و یک کتابخانه نیز در لیورپول به آتش کشیده شد. در جریان این حوادث چندین پلیس نیز زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، مظنون این حمله، یک پسر ۱۷ ساله به نام «اکسل روداکوبانا» است که براساس ادعاهای دروغین شبکه‌های اجتماعی مرتبط با راست افراطی، یک پناهجو است که با قایق به بریتانیا رسیده است. درحالی که پلیس تاکید کرده که روداکوبانا در بریتانیا متولد شده است.

دفتر نخست وزیر در همین زمینه بیانیه‌ای صادر کرده و ضمن محکومیت خشونت های جاری، آورده است: دولت از پلیس حمایت می کند تا تمام اقدامات لازم را برای ایمن نگه داشتن خیابان ها انجام دهد.

نظر شما