شناسهٔ خبر: 68033156 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشف گنج نفیس دوره‌ اشکانی و ساسانی در استان فارس + عکس

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور از کشف و ضبط ۲۸ قلم شیء تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی و اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، سردارحسن مهری؛ فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: 28 قلم شیء تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی  و اسلامی با هوشیاری و اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس کشف و ضبط شد.

او افزود: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس به محض کسب اخبار واصله از دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر حمل و نقل مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان پاسارگاد، پس از احراز صحت خبر، ضمن تشکیل تیم زبده از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از خودرو قاچاقچیان عتیقه، تعداد 28 قلم شیء تاریخی شامل سکه، النگو، گردنبند و... کشف و ضبط کردند.

او  تصریح کرد :با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان فارس اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آنها  به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی و اسلامی باز می‌گردد، همچنین تعدادی از آثار اصل بوده اما فاقد ارزش تاریخی است.

مهری گفت: در این عملیات 2 نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما