شناسهٔ خبر: 68032807 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کشف ۲۸ قلم شی تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی و ساسانی در استان فارس

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور از کشف و ضبط ۲۸ قلم شی تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی و اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سردارحسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۲۸ قلم شی تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی و اسلامی با هوشیاری و اقدام به موقع نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس کشف و ضبط شد.

وی افزود: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس به محض کسب اخبار واصله از دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر حمل و نقل مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان پاسارگاد، پس از احراز صحت خبر، ضمن تشکیل تیم زبده از نیرو‌های حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از خودرو قاچاقچیان عتیقه، تعداد ۲۸ قلم شیء تاریخی شامل سکه، النگو، گردنبند و... کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد:با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان فارس اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن‌ها به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی و اسلامی باز می‌گردد، همچنین تعدای از آثار اصل بوده، اما فاقد ارزش تاریخی است.

سردار مهری گفت: در این عملیات ۲ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما