شناسهٔ خبر: 68031591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری خوزستان: هراختلافی نباید منجر به ارسال پرونده قضایی به دادگاه شود

اهواز- ایرنا - رییس کل دادگستری خوزستان گفت: فرهنگ صلح و سازش با همکاری و کمک بزرگان و صلح یاران باید به گونه‌ای در استان گسترش یابد تا هرگونه اختلاف و خصومت منتهی به ارسال پرونده قضایی در دادگاه‌ها نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی دهقانی یکشنبه در نشست صمیمی با اعضای ستاد صبر شمال خوزستان بیان کرد: مشارکت مردم و مسئولان در گسترش و ترویج فرهنگ خیرخواهانه صلح و سازش یک ضرورت است که برای گسترش این فرهنگ در استان باید تلاش بیشتری شود.

وی گفت: امروز همه به این باور رسیده‌اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کرد و دستگاه قضایی نیز با محوریت شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر فعالیت کند.

دهقانی با اشاره به اهمیت صلح و سازش در پرونده‌های قضایی خاطر نشان کرد: حل و فصل دعاوی و ختم خصومت‌ها با صلح و سازش بسیار بهتر از ختم دعوی با حکم دادگاه است و نتیجه آن، رضایت طرفین و اتمام کینه‌ها و دشمنی‌ها خواهد بود.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط بزرگان، سران عشایر، ریش سفیدان، اعضای شعب عشایر و کارگروه مشترک زندان، در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی صورت گرفت.

وی افزود: سال گذشته ۲۳۵ پرونده محکوم به قصاص و هزاران پرونده با موضوعات مختلف به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته با اقدامات انجام شده از سوی دستگاه قضای استان از ورود چهار هزار پرونده به دادگستری استان جلوگیری شد.

نظر شما