شناسهٔ خبر: 68030531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد

صلح و سازش در بیش از ۲۳۵ پرونده قصاص در خوزستان

افسانه باورصاد

رئیس کل دادگستری خوزستان از صلح و سازش در بیش از ۲۳۵ پرونده محکومان به قصاص در استان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی دهقانی در نشست با اعضای ستاد صبر شمال خوزستان که امروز (۱۴ مردادماه) برگزار شد، با تقدیر از تلاش و این ستاد در پیگیری و ایجاد سازش پرونده‌های قضایی، مشارکت مردم و مسئولان در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: صلح و سازش آموزه دین مبین اسلام و مورد تاکید اولیای الهی است و باید با استفاده و بهره از همه ظرفیت‌ها، در دادگستری اقدامات راهبردی و اثرگذاری برای تحقق صلح و سازش انجام شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز همه به این باور رسیده‌اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کرد و دستگاه قضایی با محوریت شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر در اجتماعی کردن فعالیت‌ها، پیشگام است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت صلح و سازش در پرونده‌ها نسبت به حکم دادن، خاطرنشان کرد: حل و فصل دعاوی و ختم خصومت‌ها با صلح سازش بسیار بهتر از ختم دعوی با حکم دادگاه است و نتیجه آن، رضایت طرفین و اتمام کینه‌ها و دشمنی‌ها است و به طور معمول از دنباله‌دار شدن پرونده جلوگیری می‌کند اما در رسیدگی به پرونده در دادگاه و ختم دعاوی با حکم قضایی در برخی موارد رضایت اصحاب پرونده جلب نمی‌شود و دشمنی‌ها و کینه موجب زایش پرونده و منجر به ادامه دعوی در سایر موضوعات می‌شود.

دهقانی گفت: با تلاش‌های بزرگان، سران عشایر، ریش سفیدان، اعضای شعب عشایر و کارگروه مشترک زندان، در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها انجام شد و توانستند بیش از ۲۳۵ پرونده محکومان به قصاص و هزاران پرونده در موضوعات مختلف را با صلح و سازش مختومه کنند.

وی بیان کرد: همه باید در این مسیر گام برداریم تا هرگونه اختلاف و خصومتی از ابتدا وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت‌های اثرگذار دیگر به صورت مسالمت‌آمیز و با گذشت و بخشش ختم به خیر شود.

انتهای پیام

نظر شما