شناسهٔ خبر: 68030389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارگی یکی از خطوط انتقال برق خوزستان به وسیله بالگرد رفع شد

اهواز- ایرنا - مدیر امور هماهنگی نواحی انتقال شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: سیم‌لاشگی (پارگی) یکی از خطوط مهم این شرکت در منطقه صعب‌العبور بوسیله بالگرد رفع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن مرادی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از خط انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت شهید عباسپور به سمت امیدیه ۲ در منطقه دره قیر رامهرمز ناحیه بهره‌برداری مارون، دچار سیم‌لاشگی شد که اگر فورا به آن رسیدگی نمی‌شد احتمال حادثه در این خط و به تبع آن خاموشی در استان و حتی کشور وجود داشت.

وی افزود: به دلیل سخت گذر بودن منطقه و عدم امکان تردد وسایل نقلیه برای انتقال تجهیزات، با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده و پشتیبانی توانیر، مجوز استفاده از بالگرد اخذ و با اعزام بالگرد، تجهیزات و نیروهای فنی به منطقه اعزام و با رفع سیم‌لاشگی، جلوی بروز حادثه گرفته شد.

مدیر امور هماهنگی نواحی انتقال شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: استفاده از بالگرد برای انتقال تجهیزات و نیروهای عملیاتی به این منطقه بسیار ناهموار کمک کرد که در کمترین زمان ممکن سیم‌لاشگی رفع و شبکه به حالت عادی برگردد.

مرادی اضافه کرد: عملیات رفع ‌سیم‌لاشگی در دمای حدود ۵۰ درجه با ایثار و از خودگذشتگی عوامل برق منطقه‌ای خوزستان انجام گرفت تا با جلوگیری از حادثه و حفظ پایداری شبکه، شهروندان در آسایش باشند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

نظر شما