شناسهٔ خبر: 68026704 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

معرفی آلبوم‌های جدید بازار موسیقی

صاحب‌خبر -

‎درست است که بازار انتشار آلبوم موسیقی از رونق افتاده و اغلب هنرمندان این عرصه به انتشار تک‌آهنگ روی آورده‌اند اما هنوز هم عده‌ای هستند که انتشار مجموعه‌های به هم پیوسته موسیقی را ترجیح می‌دهند.
‎ایسنا در این گزارش چند نمونه از آلبوم‌های تازه منتشر شده در بازار موسیقی را معرفی می‌کند:
‎خرامان
‎آلبوم موسیقی «خرامان» اثری با نغمه‌پردازی و تار فاطمه فریدی‌زاده و تمبک آزاده کاویانی است.
‎درباره این اثر از فاطمه فریدی‌زاده آمده است: «قطعات این آلبوم در مایه یا مدهای چهارگاه، بیداد، همایون و نوا شکل گرفته‌اند.
‎مدگردی‌ها و ارتباط این قطعات، توسط بخش‌های تکنوازی با متر آزاد صورت گرفته‌است که تحت عنوان «گذار» نامیده شده‌اند.»
‎«خرامان»، «گذار اول»، «تمنا»، «گذار دوم»، «نیاز»، «گذار سوم»، «دریغ»، «گذار چهارم»، «نیایش»، «گذار پنجم»، «اشتیاق» قطعات این آلبوم هستند.
‎غزالانه
‎غزاله ناظرفصیحی فارغ التحصیل رشته حقوق و پژوهش هنر است و پیانو را به شیوه ایرانی می‌نوازد. شیوه نوازندگی پیانو ایرانی به این صورت است که بتوان دستگاه‌ها، گوشه ها و نغمات ایران زمین را متفاوت با آنچه رایج است، اجرا کرد. آلبوم «غزالانه» اثری جدید از غزال ناظر فصیحی است و شامل ۶ عدد قطعه موسیقی است.
‎او در این آلبوم در دشتی،‌شور، ماهور،‌ همایون و … نواخته است.
‎طلوع تا غروب
‎آلبوم موسیقی «طلوع تا غروب» به آهنگسازی سینا گلکار در ژانر موسیقی بی‌کلام ایرانی اثر جدید این روزهای دنیای موسیقی است.
‎«طلوع»، «درآمد و چکاوک»، «بیداد»، «پرواز»، «عشاق»، «آسمان»، «شوشتری» و«غروب» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند. این در حالی است که سینا گلکار آهنگساز و نوازنده تار، ماهور زمانه پور نوازنده سازهای کوبه‌ای، تمبک، دم دم، جیمبی، دف و کاخن گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می‌دهند.
‎همستگان
‎«هَمِستِگان (برزخ)» عنوان یکی دیگر از آثار جدید این روزهای دنیای موسیقی است که شامل قطعاتی برای تکنوازی گیتار کلاسیک است. این کار، اثر جدید پیمان فخاریان محسوب می‌شود و «صدایی در رویا»، «به رسم تنهایی»، «به صراحت عبور»، «به تعبیر بی‌خوابی» و… از قطعات این آلبوم محسوب می‌شوند.

نظر شما