شناسهٔ خبر: 68024373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به آهنگسازی سینا گلکار؛

موسیقی «طلوع تا غروب» شنیدنی شد/ در هوای موسیقی ایرانی

علیرضا سعیدی

«طلوع تا غروب» عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی منتشر شده است که به تازگی با آهنگسازی سینا گلکار در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم موسیقی «طلوع تا غروب» به آهنگسازی سینا گلکار در ژانر موسیقی بی کلام ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«طلوع»، «درآمد و چکاوک»، «بیداد»، «پرواز»، «عشاق»، «آسمان»، «شوشتری» و«غروب» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند. این در حالی است که سینا گلکار آهنگساز و نوازنده تار، ماهور زمانه پور نوازنده سازهای کوبه ای، تمبک، دم دم، جیمبی، دف و کاخن گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می دهند.

سینا گلکار از جمله هنرمندان جوان عرصه موسیقی است که در شهرستان سقز استان کردستان به دنیا آمد و از همان کودکی به واسطه حضور در یک خانواده اهل موسیقی علاقه خود را به موسیقی کلاسیک ایرانی با نواختن سازهای تمبک و دف نشان داد.

موسیقی«طلوع تا غروب» شنیدنی شد/ در هوای موسیقی ایرانی

این هنرمند در سال ۱۳۷۷ با انتخاب ساز سه تار، نوازندگی را به صورت تخصصی آغاز و فعالیت در عرصه موسیقی را به صورت حرفه ای آغاز کرد. وی در سال ۱۳۸۸ بود که وارد دانشگاه هنر تهران در رشته موسیقی ایرانی شده و تحصیلات تکمیلی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد به پایان رساند.

نظر شما