شناسهٔ خبر: 68024735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۷۲ روستای گیلانغرب سیراب شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در راستای انجام طرح جهاد آبرسانی به روستاهای دارای تنش استان، ۷۲ روستای گیلانغرب با جمعیتی بالغ بر ۸۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی صبح امروز _ یکشنبه چهاردهم مرداد _ در جمع خبرنگاران با اشاره‌ای به پروژه‌های روستایی مهم و شاخص شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه که عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است اما نیمه‌تمام مانده بود، اظهار کرد: دو مجتمع «چله» و «ویژنان» گیلانغرب از جمله ۷۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۸۵۰۰ نفر از جمله این پروژه‌ها است.

وی افزود: از تعداد ۷۲ روستای این دو مجتمع، ۲۸ روستا در بخش ویژنان و ۴۴ روستا در بخش چله قرار دارد که ۸۰ درصد عملیات آبرسانی در بخش چله توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ در راستای جهاد آبرسانی با انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت قرارگاه نجف اشرف استان، اجرای ۲۰ درصد باقی‌مانده از مجتمع چله و مجتمع ویژنان به این قرارگاه واگذار شد و در حال حاضر ۷۲ روستای این دو مجتمع از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.

داودی اعتبار هزینه شده در پروژه آبرسانی به این دو مجتمع در مجموع بیش از یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: از این مبلغ بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در اجرای عملیات ۸۰ درصدی پروژه مجتمع چله بین سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هزینه شده است.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در آبرسانی به این دو مجتمع، احداث بیش از ۱۳ باب مخزن با حجم یک‌هزار و ۸۵۰ مترمکعب، برق‌رسانی، تجهیز و اورهال هشت ایستگاه پمپاژ و اجرای بیش از ۹۵ کیلومتر لوله‌گذاری است و در حال حاضر این پروژه آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آب مورد نیاز این پروژه از سراب گیلانغرب تأمین شده که هیچ‌گاه کمبود و قطعی نداشته است، با توجه به پایداری آب، امکان ایجاد تنش برای مجتمع دیگر وجود ندارد و آب شرب کاملاً سالم و پایدار در اختیار مردم این روستاها قرار خواهد گرفت.

نظر شما