شناسهٔ خبر: 68023723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۲ روستای گیلان‌غرب از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، گفت: در راستای جهاد آبرسانی به روستاهای دارای تنش استان، ۷۲ روستای گیلان‌غرب با جمعیتی بالغ بر ۸۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به پروژه‌های روستایی مهم و شاخص شرکت آبفا استان که عملیات اجرایی آن درسال 1401 آغاز ولی نیمه‌تمام مانده بود، اظهار داشت: دو مجتمع «چله» و «ویژنان» گیلان‌غرب شامل 72 روستا با جمعیتی بالغ بر 8500 نفر از جمله این پروژه‌ها بودند.

وی افزود: از تعداد 72 روستای این دو مجتمع 28 روستا در بخش ویژنان و 44 روستا در بخش چله قرار دارد که 80 درصد عملیات آبرسانی در بخش چله توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده بود که در سال 1402 در راستای جهاد آبرسانی با انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با محوریت قرارگاه نجف اشرف استان، اجرای 20 درصد باقیمانده از مجتمع چله و مجتمع ویژنان به این قرارگاه واگذار شد و در حال حاضر 72 روستای این دو مجتمع از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اعتبار هزینه شده در پروژه آبرسانی به این دو مجتمع را در مجموع بیش از یک هزار‌ و 50 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: از این مبلغ بیش از 550 میلیارد ریال در سال 1402 و 500 میلیارد ریال نیز در اجرای عملیات 80 درصدی پروژه مجتمع چله بین سال 1401 و 1402 هزینه شده است. 

داودی اقدامات انجام شده در آبرسانی به این دو مجتمع را احداث بیش از 13 باب مخزن با حجم 1850 متر‌مکعب، برق رسانی، تجهیز و اورهال 8 ایستگاه پمپاژ و اجرای بیش از 95 کیلومتر لوله‌‌گذاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز این پروژه از سراب گیلانغرب تأمین شده که هیچ‌گاه کمبود و قطعی نداشته است و با توجه به پایداری آب، امکان ایجاد تنش برای مجتمع دیگر وجود ندارد و آب شرب کاملاً سالم و پایدار در اختیار مردم این روستا‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما