شناسهٔ خبر: 68023284 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

تاثیر باد کولر و پنکه بر ابتلا و تشدید عفونت‌های تنفسی/ ۲ توصیه مهم برای کاهش عوارض استفاده از وسایل سرمایشی

یک متخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر باد کولر بر ابتلا و تشدید بیماری‌های عفونی پرداخت و گفت: می‌توانیم وسایل سرمایشی روشن کنیم، اما باید توجه داشته باشیم که در معرض باد مستقیم قرار نگیریم و محیط را بسیار سرد نکنیم.

صاحب‌خبر -

آمیتیس رمضانی در گفت‌وگو با میزان درباره تاثیر باد کولر بر ابتلا و تشدید بیماری‌های عفونی گفت: به طور کلی تماس و مواجهه با هوا و باد سرد آن هم به صورت مستقیم چه در زمستان و مواجهه با باد و بوران و چه در تابستان و در تماس با باد کولر و پنکه شرایط را برای برای بروز بخشی از عفونت‌های ویروسی فراهم می‌کند و موجب می‌شود تا ویروس‌های تنفسی که در محیط وجود دارند راحت‌تر بروز پیدا کنند، بسیاری از افرادی که در حال حاضر دچار عفونت‌های تنفسی هستند با باد کولر و پنکه تماس مستقیم داشتند.

 باد مستقیم کولر و پنکه شرایط را برای ابتلا به ویروس‌های تنفسی مهیا می‌کند 

وی ضمن اشاره به اینکه علاوه بر اینکه باد مستقیم کولر و پنکه شرایط را برای ابتلا به ویروس‌های تنفسی مهیا می‌کند گفت: باد این وسایل ممکن است سبب بروز و تشدید سینوزیت نیز شود، فردی که زمینه آلرژی سینوسی و ترشحات پشت حلق دارد در مواجهه با سرما و باد مستقیم کولر سینوزیت آلرژیکش به سینوزیت ویروسی تبدیل می‌شود و علائم بیماری از جمله ترشحات پشت حلق، آبریزش بینی و سردرد در وی افزایش پیدا می‌کند. همچنین سینوزیت ویروسی شرایط را برای بروز سینوزیت چرکی نیز فراهم می‌کند.

کودکان زودتر و راحت‌تر از سایر افراد به عفونت‌های تنفسی دچار می‌شوند

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه با توجه به سابقه کمتر کودکان در ابتلا به عفونت‌های تنفسی آن‌ها زودتر و راحت‌تر از سایر افراد به عفونت‌های تنفسی دچار می‌شوند، افزود: افرادی که مستعد ابتلا به سینوزیت هستند و بدون هیچ عفونت ویروسی نیز دچار این عارضه اند راحت‌تر و زودتر در مواجهه با سرما به عفونت‌های تنفسی مبتلا می‌شوند، به طور کلی در این مورد زمینه سینوزیت آلرژیک مهم‌تر از سن است.

این پزشک متخصص توضیح داد: لازم است برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی باد کولر و پنکه در فصل تابستان در مواجهه مستقیم با باد کولر قرار نگیریم و در محلی نباشیم که در جهت باد مستقیم است چراکه تماس مستقیم با باد سرد می‌تواند سبب تحریک علائم تنفسی و سینوزیت شود.

وی گفت: توصیه می‌شود دمای محیط را آنقدر سرد نکنیم که موجب بروز عفونت‌های تنفسی فوقانی شود. می‌توانیم وسایل سرمایشی روشن کنیم، اما باید توجه داشته باشیم که در معرض باد مستقیم قرار نگیریم و محیط را بسیار سرد نکنیم و علاوه بر این باید توجه داشته باشیم که دمای همه اتاق‌های محیط یکسان باشد و اینگونه نباشد که یک اتاق بسیار سرد و اتاق دیگر گرم باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما