شناسهٔ خبر: 68023237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پوتین قول حمایت از کره‌شمالی پس از سیل ویرانگر را داد

کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به رهبر کره‌شمالی از بابت سیل‌های ویرانگر که تلفات غیرقابل مشخصی بر جای گذاشته و به هزاران خانه خسارت وارد کرده، تسلیت گفته و پیشنهاد کمک داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کره‌شمالی امروز (یکشنبه) اعلام کرد ولادیمیر پوتین برای کمک به تلاش‌های این کشور برای بازگرداندن وضعیت عادی «حمایت بشردوستانه فوری» ارائه کرده و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در پاسخ گفته است که «می‌تواند عمیقا احساسات ویژه‌ای را نسبت به یک دوست واقعی احساس کند.»

پیونگ‌یانگ پیشتر اعلام کرد که در ۲۷ ژوئیه شاهد یک بارندگی بی‌سابقه بوده است که منجر به کشته شدن تعداد نامشخصی از مردم، آبگرفتگی خانه‌ها و زیر آب رفتن بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی در شمال نزدیک چین شد.

پوتین در پیامی تلگرامی به کیم جونگ اون گفت: «از شما می‌خواهم به همه کسانی که عزیزان خود را در نتیجه طوفان از دست داده‌اند، ابراز همدردی و حمایت ما را ابراز کنید. شما همیشه می‌توانید روی کمک و حمایت ما حساب کنید.»

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای» با اشاره به اینکه بلافاصله این مطلب به رهبر کره‌شمالی گزارش شد، گفت: «پیام همدردی مسکو روز شنبه به وزارت خارجه کره‌شمالی ابلاغ شد.»

در ادامه کیم جونگ اون از پوتین به خاطر این پیام تشکر کرد، اما گفت: «طرح‌های از قبل تثبیت‌شده به عنوان اقدامات دولتی در مرحله فعلی انجام شده است و اگر در این فرایند به کمکی نیاز بود، او قطعا از دوستان مورد اعتمادش در مسکو چنین درخواستی خواهد کرد.»

پیونگ‌یانگ روز چهارشنبه بدون ارائه جزئیات، اعلام کرد که مقاماتی که وظایف خود را در زمینه پیشگیری از بلایا نادیده گرفته‌اند، تلفات نامشخصی ایجاد کرده‌اند. کره‌شمالی روز شنبه هم گفت که هیچ تلفات جانی در منطقه سینویجو وجود ندارد، منطقه‌ای که پیونگ‌یانگ ادعا می‌کند «بزرگترین خسارت سیل» را متحمل شده است.

کره‌شمالی و روسیه از زمان تأسیس کره‌شمالی پس از جنگ جهانی دوم متحد بوده‌اند و از زمان حمله مسکو به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حتی به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند.

رسانه‌های کره‌جنوبی هم که مدیریت کره‌شمالی در مورد سیل را زیر سوال برده و خشم پیونگ‌یانگ را برانگیخته‌اند، اعلام کردند احتمالا تعداد کشته‌شدگان و مفقودان ممکن است به ۱۵۰۰ نفر برسد. رهبر کره‌شمالی، کره‌جنوبی را بابت به راه انداختن کمپین بدنام کردن پیونگ‌یانگ در ارتباط با مدیریت سیل متهم کرد و کمک‌های این کشور را هم رد کرد. به گفته کیم جونگ اون، هدف رسانه‌های کره‌جنوبی خدشه‌دار کردن وجهه کره‌شمالی است.

انتهای پیام  

نظر شما