شناسهٔ خبر: 68025046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس صهیونیست: توافق می‌تواند مانع جنگ منطقه‌ای شود/ نتانیاهو پشت اسرا را خالی کرده است

تهران-ایرنا- یک کارشناس نظامی صهیونیست گفت که دستیابی به توافق بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برای آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران می‌تواند مانع جنگ منطقه‌ای شود اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم پشت اسیران صهیونیست را خالی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی، «الون بن دیوید» کارشناس نظامی صهیونیست امروز یکشنبه به نقل از یک مسئول امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی گفت: توافق تبادل اسرا درحال حاضر می‌تواند مانع بروز جنگ منطقه‌ای شود.

وی افزود: در نهادهای امنیتی اسرائیل این اجماع نظر وجود دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل تصمیم گرفته است که پشت اسیران (صهیونیست) را خالی کند و جنگ را ادامه دهد.

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» دیروز شنبه در راستای رایزنی درمورد توافق تبادل اسرا به مصر سفر کردند.

این دو مقام صهیونیست با «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر و دیگر مسئولان امنیتی این کشور درمورد مسائل امنیتی در محور «فیلادلفیا» و گذرگاه رفح واقع در جنوب نوار غزه گفت‌وگو کردند.

چند ساعت بعد روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی که به قاهره سفر کرده بود، به خاطر اختلافات با نتانیاهو بدون هیچ نتیجه‌ای به اراضی اشغالی بازگشت.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از برخی اعضای تیم مذاکرات رژیم صهیونیستی نوشت که برآوردهای سران نهادهای امنیتی رژیم اسرائیل حاکی از آن است که نتانیاهو هیچ تصمیمی برای امضای توافق مبادله اسرا ندارد.

هاآرتص روز پنجشنبه (۱۱ مردادماه) نیز اعلام کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توافق مبادله اسیران را به خطر می اندازد. در این مرحله ترور هنیه ضرورتی نداشت.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه (۱۰ مرداد) که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

به نوشته روزنامه معاریو، مقامات رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ ایران و حزب الله پناهگاهها را گشوده و در حال آماده باش کامل هستند.

نظر شما