شناسهٔ خبر: 68019311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترک صحن توسط برخی اعضای شورای شهر اراک/انتخابات هیات رئیسه برگزار نشد

یاسین یوسف پور

عصر روز شنبه چهاردهم مردادماه، صد و چهل و ششمین صحن فوق العاده و علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک با محوریت انتخابات هیات رییسه، ریاست و کمیسیون های شورای اسلامی شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در ابتدای جلسه از علیرضا محمودی شهردار کلانشهر اراک، حسن نجمی، رییس صدا و سیمای مرکز اراک، سرهنگ محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک، سید جمال میرصادقی رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک و سعید جلایی مدیر فرهنگی سپاه ناحیه اراک به جهت خدمت رسانی به خانواده شهدا در روز ایثار و حماسه استان مرکزی قدردانی به عمل آمد.

در ادامه جلسه و با رای اعضای شورا، اخذ مجوز مساعدت به حسینیه خوزستانی‌های مقیم اراک به مبلغ یکصد میلیون ریال و همچنین تدوین برنامه دوم پنج ساله توسعه شهر اراک با یازده رای موافق و درخواست صدور مجوز جهت جابجایی اعتبار پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با ۱۰ رای موافق به تصویب رسید.

داوود قربانی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه با اشاره به فرارسیدن زمان قانونی تشکیل هیات رییسه سال چهارم شورا، اظهار کرد: طبق وظیفه‌ای که قانون بر عهده ما گذاشته است، امروز اعضای هیات رییسه سال چهارم شورای اسلامی کلانشهر اراک با رای اعضا انتخاب خواهند شد و ضمن تقدیر از خدمات همکاران در سال‌های گذشته، امیدوارم فرایند اقدامات شورای ششم بتواند رضایتمندی همشهریان را جلب کند و کلانشهر اراک را به سمت شهری پویا و با نشاط هدایت کند.

وی در ادامه از اعضا خواست نامزدی خود را برای ریاست شورا اعلام کنند اما تنها علی چگینی رییس مرکز پژوهش‌های شورا، نامزدی خود را اعلام کرد و پس از گذشت چند دقیقه تعدادی از اعضا اقدام به ترک جلسه کردند که رییس شورا ضمن ابراز نارضایتی خود از این موضوع، بیان کرد: متاسفانه آقایان سید وحید میرنظامی رییس کمیسیون حقوقی و نظارت، علی جعفر محصولی نایب رییس شورا، سید رضا قریشی نماینده شورای اراک در شورای عالی کشور، محمد عسگری رییس محیط زیست و خدمات شهری و حسن قربانی نایب رییس کمیسیون املاک، بدون هماهنگی قبلی با ترک جلسه، صحن رسمی شورا را از رسمیت انداختند.

غفاری رییس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در ادامه با اشاره به این اقدام، گفت: به نظر من باید در این خصوص گزارشی تهیه و به فرمانداری مرکز استان ارسال شود. همچنین از آنجا که ۲۴ ساعت قبل از شروع مجدد جلسه فوق العاده باید اطلاع رسانی لازم انجام شود، در صورت تمایل اعضا به تشکیل مجدد صحن رسمی شورا در روزهای آینده، درخواست آن به صورت رسمی ارسال شود.

به گزارش ایسنا در پایان با اعلام رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک، جلسه فوق العاده شورا با محوریت انتخاب هیات رییسه، رئیس و کمیسیون ها فردا یکشنبه، ۱۵ مرداد ساعت ۱۸ مجددا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما