شناسهٔ خبر: 68610897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی:

۱۵۰۰ هکتار زمین های کشاورزی خلیل‌آباد رفع تداخل شد

لیلا قرایی ترشیزی

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به تداخل زمین‌های تعدادی از کشاورزان با اراضی ملی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۵۰۰ هکتار از این زمین‌ها رفع تداخل و سند تک‌برگی به کشاورزان واگذار شد.

صاحب‌خبر -

محمود شبان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ۷۰ پلاک دارای تداخل اراضی ملی با مستثنیات کشاورزی در خلیل‌آباد وجود داشت که ۳۵ پلاک درقالب ۱۵۰۰ هکتار رفع تداخل و واگذار شد و برای ۳۵ پلاک دیگر نیز قراردادها در مرحله انجام قرارگرفته به‌زودی رفع تداخل می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از ظرفیت ایجاد شده برای کشاورزان جهت دریافت سند شش‌دانگ تک‌برگی، اظهار کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با اداره ثبت‌اسناد انجام‌شده هر هفته کمیسیون مربوطه تشکیل و درخواست‌های کشاورزان برای دریافت سند بررسی و تأیید می‌شود و نهایتاً صدور سند در کمترین زمان ممکن و با هزینه ناچیز صورت می‌گیرد.

شبان با اشاره به استقبال کشاورزان خلیل‌آباد از طرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی گفت: در این فرایند به‌راحتی یک زمین کشاورزی صاحب سند تک‌برگ می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه شهرستان خلیل‌آباد قطب تولید انگور در شرق کشور است و قریب ۶۰۰۰ هکتار باغات انگور در شهرستان داریم، بر ایجاد یک تشکل قوی تعاونی در حوزه کشاورزی و به‌طور اختصاصی تعاونی انگور کاران تأکید کرد .                                                                   

وی گفت: سرمایه‌داران بسیاری در این شهرستان فعالیت دارند که می‌توانند به میدان بیایند و با تشکیل این تعاونی در مناسبات بازار این محصول نقش‌آفرینی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته کشمش خلیل‌آباد با نماد کشمش سبز خلیل‌آباد در بازار بورس عرضه شد، اظهار کرد: این اقدام نتوانست برای عرضه و فروش کشمش شهرستان کارایی لازم را داشته باشد لذا این نماد در بازار بورس بسته شد.

شبان گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در بخش کشاورزی جای خالی تشکل‌های قوی در این حوزه خالی است و جا دارد تعاونی‌های کشاورزی در شهرستان به‌ طور جدی پا بگیرند.

وی با اشاره به شکل‌گیری اتاق اصناف کشاورزی در خلیل‌آباد، اظهار کرد: امیدوارم با فعالیت این مجموعه تعاونی‌های ویژه باغداران شکل بگیرد و با استفاده از سرمایه‌های خرد اعضا بتواند کارهای بزرگی انجام دهد و با ورود در حوزه بازار، وضعیت بهتری در حوزه عرضه و تقاضا برای محصولات کشاورزی منطقه و رونق کار کشاورزان رقم بزند.

انتهای پیام

نظر شما