شناسهٔ خبر: 68017578 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بهره‌گیری از ابتکارات مدارس در جشنواره ملی «آفرینو»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برپایی جشنواره ملی «آفرینو» در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که سال گذشته در دیدار با معلمان ایراد فرمودند خبر داد و گفت: معظم‌له بر بهره‌گیری از ابتکارات خوب برخی از مدارس تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

جشنواره ملی «آفرینو» راهکاری برای بهره‌گیری از ابتکارات مدارس به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با موضوع جشنواره ملی آفرینو(ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) امروز شنبه، ۱۳ مردادماه در سالن جلسات ساختمان علاقه‌مندان برگزار شد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در این نشست درباره جشنواره ملی آفرینو بیان کرد: این جشنواره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان طی سال گذشته است؛ ایشان بر بهره‌گیری از ابتکارات خوب برخی از مدارس تأکید کردند، اما برون‌سپاری را در آموزش و پرورش ممنوع کردند. باید با نظارت بر مدارس غیردولتی از تمام ظرفیت‌های این نوع مدارس استفاده کرد.

وی ادامه داد: فراخوانی در شش محور اعلام شد که با موضوع نوآوری در نوع مدیریت مدارس، مشارکت و تعاون، محیط‌های تعلیم و تربیت، مبانی تعلیم و تربیت و... بود و مدارسی که دارای شرایط محور‌های فراخوان بودند در این رویداد شرکت کردند. این جشنواره برای اولین بار برگزار می‌شود و ۲۰ درصد از مدارس غیردولتی در آن شرکت کردند و بیش از شش هزار طرح از سه هزار مدرسه به این جشنواره ارسال شده است.

محمودزاده افزود: از میان این طرح‌های ارسال شده ۲۰ طرح به مرحله نهایی راه یافتند که قرار است پس از داوری، شش طرح به عنوان طرح برتر انتخاب و در روز اختتامیه معرفی شوند. 

وی اظهار کرد: در تلاشیم از فرصت تابستان درباره موضوعات کلیدی مدارس غیردولتی استفاده کنیم تا مدارس برای ماه مهر آماده باشند. بسته دستمزد‌ها و حقوق معلمان مدارس غیردولتی، 30 ساعته شدن معلمان مدارس غیردولتی، بیمه معلمان مدارس غیردولتی در حال انجام است و صرفاً برای ماه مهر فقط موضوع توانمندسازی معلمان غیردولتی مانده است که تا ماه مهر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره دانش‌آموزی نیست و به مدیریت مدرسه معطوف شده است و با نوآوری‌هایی که مدارس دارند، موارد برتر معرفی و انتخاب می‌شوند. مدارس منتخب در رتبه‌بندی آنها تأثیر خواهد داشت و به مراتب بر شهریه آنها نیز مؤثر خواهد بود. 

محمودزاده اضافه کرد: مدارس برند، کمتر در این جشنواره شرکت کرده‌اند و بیشتر از مدارس کمتر شناخته شده کشور در این جشنواره حضور یافتند. هدف از این جشنواره اجرایی‌سازی معنویات مقام معظم رهبری در راستای سند تحول بنیادین است.

انتهای پیام

نظر شما