شناسهٔ خبر: 68009244 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمودزاده مطرح کرد؛

آفرینو جایی برای اشتراک خلاقیت‌های مدیران مدارس غیردولتی

علی قدمی

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: جشنواره آفرینو یک جشنواره مدیریتی برای مدیران و موسسین مدارس غیردولتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر؛ احمد محمود زاده در نشست خبری اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیرانتفاعی گفت: جشنواره آفرینو در راستای فرمایش صحبت‌های مقام معظم رهبری است؛ ایشان برون سپاری را ممنوع کردند و این توصیه وجود دارد که مدارس برای پیش‌برد اهداف خود از طرح‌های موفق دیگر مدارس استفاده کند. مدارس غیردولتی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی دارند که قابل تکثیر در دیگر مدارس غیردولتی و دولتی است؛ این موضوع به کمک موسسین و کارشناسان سازمان مدارس غیردولتی است.

وی با بیان اینکه فراخوان این نمایشگاه در ۶ محور بین مدارس منتشر شد؛ گفت: از جمله محورهای این فراخوان، مشارکت و تعاون، نوآوری در محیط‌های آموزشی و پرورشی با استناد به سند تحول بوده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌ها گفت: نزدیک به ۶ هزار طرح به دبیرخانه شرکت کردند؛ سه هزار طرح برای رقابت انتخاب شدند. ۳۷۰ منطقه آموزشی از ۵۰۰ منطقه سراسر کشور در این طرح‌ها شرکت کردند.

محمود زاده با بیان اینکه از ۶۲۰۰ طرح، ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری راه یافت؛ گفت: در مرحله نهایی به بیست طرح دست یافتیم که در روزهای اخیر در حال داوری این ۲۰ طرح هستیم که در روزهای ۱۴ و ۱۵ مرداد در نمایشگاهی که در این خصوص برگزار می‌شود طرح‌های برتر به همراه برخی از طرح‌های دیگر به نمایش خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه در چهار محور کارگاه‌های تخصصی برگزار خواهیم کرد؛ گفت: این کارگاه‌ها در خصوص نوآوری‌های جدید مدارس همچون هوش مصنوعی است.

محمودزاده افزود: طرح‌هایی که برای معلمان داشتیم؛ از جمله برای مهر فقط یک موضوع مانده داریم که آن هم موضوع توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی است.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره یک جشنواره مدیریتی برای مدیران و موسسین مدارس غیردولتی است؛ گفت: جایی برای به اشتراک گذاری طرح‌های مدیران و موسسین برای آماده سازی فضای آموزشی منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. لذا نگاهی که به این جشنواره داشته‌ایم؛ نشان دادن خلاقیت‌های مدیران برای دیگر همکارانشان بوده است.

محمودزاده خاطر نشان کرد: مدارسی که برتر می‌شوند از فرصت‌های مناسبی برخوردار خواهند شد و در رتبه بندی این مدارس حتماً اثرگذار است. برخی از این مدارس با وعده چنین طرح‌هایی رتبه و شهریه متناسب دریافت کردند و حتماً تعیین رتبه و شهریه مدارس غیردولتی منوط به اجرای این طرح‌ها است.

بیشترین طرح پذیرفته شده در مرحله نهایی برای استان البرز و کمترین طرح برای استان اردبیل بوده است اما طرح‌های برگزیده از سراسر کشور بوده‌اند که جزئی از ۲۵۰ طرح برگزیده انتخاب شدند.

محمود زاده در پاسخ به این سوال که این نمایشگاه بهانه‌ای برای افزایش شهریه برخی مدارس خواهد شد؛ گفت: این نمایشگاه راهی برای شناخته شدن بیشتر مدارسی است که با خلاقیت رشد داشته‌اند. ممکن است شهریه‌ای افزایش یابد اما اینکه یک مدرسه در سیستان و بلوچستان که درخشیده است باید راه و خلاقیتش نشان داده شود تا دیگر مدارس هم از این روند استفاده کنند.

نظر شما