شناسهٔ خبر: 68016750 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیین نکوداشت آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب الدعواتی برگزار می‌شود + پوستر

آیین نکوداشت آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب‌الدعواتی از علمای ربانی استان اصفهان و از دوستان نزدیک امام موسی صدر، 14 مردادماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آیین نکوداشت آیت‌الله سید مرتضی مستجاب‌الدعواتی از علمای ربانی استان اصفهان و از دوستان نزدیک امام موسی صدر را یکشنبه 14 مردادماه، در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن برگزار می‌کند.

در این مراسم که ساعت 17:00 برگزار خواهد شد، جمعی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه درباره جایگاه و اهمیت آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب الدعواتی در سپهر فرهنگی، علمی و دینی ایران و جهان تشیع به ایراد سخن خواهند پرداخت.

همچنین،آیت‌اللّه سیدمرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» فرزند حاج سید اسدالله مستجاب الدعواتی و نوه آیت‌الله سیدابوالحسن صدرعاملی، معروف مستجاب الدعواتی، درسال ۱۳۰۳ به دنیا آمد.

وی که از علمای سر‌شناس شهر اصفهان است، به علت نسبت خانوادگی و اینکه خود از خاندان صدر است، از جوانی رابطه‌ای صمیمی با امام موسی صدر و خاندان‌ ایشان داشت که این دوستداری و تعلق خاطر، همچنان به قوت خود باقی مانده است.

آیت‌الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزه علمیه تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. او یکی از مبارزان سیاسی در دوره ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت‌الله کاشانی به شمار می‌رود.

آیت‌الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزه شعر، هنر خوشنویسی و ورزش‌های باستانی دارد.

آیین نکوداشت آیت‌الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی برگزار می‌شود

انتهای پیام

نظر شما