شناسهٔ خبر: 68015884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سورپرایز پرداخت وام 400 هزارتومانی برای یارانه بگیران | وام قرض الحسنه مسکن محرومان عملیاتی شد

نماینده نجف آباد در مجلس از مکاتبه با فرزین رئیس بانک مرکزی درباره عدم اعطای وام قرض الحسنه مسکن محرومان به واجدین شرایط خبر داد.

صاحب‌خبر -

نماینده نجف آباد در مجلس از مکاتبه با فرزین رئیس بانک مرکزی درباره عدم اعطای وام قرض الحسنه مسکن محرومان به واجدین شرایط خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی از مکاتبه با فرزین رئیس بانک مرکزی درباره عدم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن محرومان به واجدین شرایط که طبق قانون بودجه سال جاری از تکالیف بانک مرکزی است، خبر داد.

نماینده نجف آباد بیان کرد: بسیاری از واجدین شرایط تسهیلات مذکور با مراجعه به دفاتر نمایندگان نسبت به عدم اعطای وام مسکن محرومان از سوی بانک‌ها گله‌مند هستند که با توجه به شرایط اقتصادی لازم است بانک مرکزی به این موضوع رسیدگی کند.

متن نامه نماینده نجف‌آباد به فرزین به شرح‌ ذیل است:

جناب آقای دکتر فرزین

رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات اللهى

احترام ضمن آرزوی قبولی طاعات عبادات و عزاداری‌ها همان گونه که مستحضرید قانونگذار در بند 4، قسمت ث، تبصره 13 قانون بودجه سال جاری بانک مرکزی را مکلف نموده است که به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان معسر با معرفی نهادهای مربوطه و تایید سازمان رفاه ایرانیان مبنی بر قرار داشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی، وام قرض الحسنه مسکن محرومین به مبلغ 4 میلیارد ریال اعطا نماید. آنچه از صحبتهای مراجعین محترم مشمول این قانون به دفتر اینجانب تماسهای تلفنی و پیامکهای ارسالی برای اینجانب بدست می‌آید حکایت از آن دارد که متاسفانه این فراز قانون علی رغم گذشت 4 ماه از شروع ،سال هنوز اجرایی نشده است.

لذا شایسته است دستور فرمایید مفاد قانون مذکور به نحو مقتضی به بانکهای عامل اعلام تا در اسرع وقت نسبت به اعطاء تسهیلات به مشمولان قانون اقدام عاجل معمول و نتیجه را به اینجانب اعلام نمایند./تسنیم

وام مسکن افزایش یافت

 

وام مسکن اهمیت دارد محمدرضا مهدیار اسماعیلی از جذب ۴۰۰ همت منابع مالی در نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۴ همت از این مبلغ را مردم واریز کرده اند و ۱۳۷ همت نیز مربوط به تسهیلات بانکی بوده است. مابقی مبلغ از محل صندوق ملی مسکن و سایر بخش های وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار نفر برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند، افزود: از این تعداد ۷۸۴ هزار قرار وام را امضا کرده اند.۹۵۹ هزار نفر در صف قراردارند ۴۴۰ هزار نفر نقص پرونده دارند.

وی با یادآوری اینکه ۷۴۶۵۸ واحد بابت جوانی جمعیت تخصیص یافته است، اضافه کرد: برای دهک های یک تا ۴ وام قرض الحسنه ویژه ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود که در سال جدید میزان تورم به این وام افزوده خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه اظهار کرد:امروز بخش اول مربوط به استجازه مقام معظم رهبری منابع ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال دریافت شده است. حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مبلغ کل مربوط به تهاتر است که بستگی دارد بانک مرکزی آنرا چگونه به صندوق پرداخت خواهد کرد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه جریمه مالیاتی بانک های متخلف در پرداخت تسهیلات چه میزان است، اظهار کرد: مباحث مربوط به تامین بخشی از منابع مالی صندوق از محل مالیات ها در دو مسیر کلی دیده شده است. یکی از محل وصول مالیات ها که در قانون بودجه سال گذشته باید ۱۷ همت به صندوق واریز می شد. طبق آخرین گزارش سازمان امور مالیاتی ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان از این محل وصول شده و دریافتی صندوق ملی مسکن ۸۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در مسبر دوم یعنی جریمه استنکاف بانکها نیز امروز به حدود ۲۵۰ همت رسیده که تاکنون با وجود صدور برگه های تشخیص، منابعی از این محل دریافت نکرده‌ایم.

وی همچنین از پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: رقم افزایش احتمالی وام نهضت ملی مسکن بستگی به تصویب شورای عالی مسکن دارد.

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

متقاضیان، جهت دریافت و ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۳، لازم است که ابتدا، شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن را در مرحله اول و مرحله دوم، داشته باشند و سپس، مراحل ثبت نام را در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir انجام دهند. در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، توضیحات لازم آورده شده است.

جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران، ابتدا وارد سایت tem.mrud.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب نمایید. شایان ذکر است، پیگیری وام ودیعه مسکن در مرحله دوم و بعد از ثبت نام نیز، از طریق همین آدرس، امکان پذیر می باشد.

۲در این مرحله، قوانین و مقررات مربوط به تسهیلات کمک ودیعه، برای شما نمایش داده می شود. آن را با دقت مطالعه نموده و سپس، بر روی گزینه سبز رنگ متن بالا را مطالعه کردم و می پذیرم، بزنید.

۳در این قسمت، کد ملی و شماره موبایل خود را وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

۴در این مرحله، مشخصات فردی خود را در کادر های مربوطه وارد کنید و سپس، گزینه مرحله بعد را بزنید.

۵در این صفحه، می بایست با زدن علامت به علاوه سبز رنگ، افراد تحت تکفل خود را اضافه کنید.

۶حال، برای تایید شماره موبایل شما، یک کد تایید به شماره همراه شما ارسال می شود که می بایست آن را در کادر مربوطه وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه تایید را بزنید. ۷در نهایت، پس از تکمیل مراحل ثبت نام، پیغام زیر که حاکی از آن است که مراحل ثبت نام شما موفقیت آمیز طی شده است، برای شما نمایش داده خواهد شد.

همچنین، به متقاضیان، توصیه می شود، برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ از نسخه به روز رسانی شده مرورگر موزیلا فایر فاکس استفاده کنند و توصیه می شود، هنگام انجام مراحل ثبت نام، به هیچ وجه، گزینه برگشت را نزنند. افرادی که قصد دریافت وام اجاره خانه را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، برای بهره مندی از تسهیلات اجاره خانه، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، مطالعه مقاله ای که در قسمت حتما بخوانید آمده ، توصیه می گردد.

نظر شما