شناسهٔ خبر: 68014999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزانه ۱۰۸ هزار تردد بین استانی در آذربایجان غربی ثبت شد

ارومیه - ایرنا - معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ۱۱۴ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند و طبق رصد این دستگاه ها در تیرماه سالجاری متوسط تردد بین استانی روزانه بیش از ۱۰۸ هزار وسیله نقلیه بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰درصد کاهش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا منصور نصرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:محور ارومیه سلماس با متوسط تردد روزانه بیش از ۲۶ هزار وسیله نقلیه پرتردد ترین محور استان در تیرماه بود.

وی با اشاره به اینکه در تیرماه سال جاری سهم تردد وسایل نقلیه غیر بومی در استان پنج درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای تیر ماه، تقریبا ۷۹۱ هزار و ۲۷۷ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان آذربایجان غربی رویت شد که از این پلاک ها حدود ۷۳۲هزار و ۲۴۳پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

نصرتی اظهار کرد: براساس پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان در یک ماه گذشته ۶۳۲ هزار و۷۳۵ وسیله نقلیه از آذربایجان غربی در سایر استان ها مشاهده شده که استان های آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، تهران به ترتیب بیشترین سهم مقاصد سفر را در بین استان ها داشته اند و همچنین میزان تردد وسائط نقلیه با پلاک آذربایجان غربی در سطح استان، نسبت به سایر استان های دیگر بیشتر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی در سطح محورهای ارتباطی استان ۵۸ هزار و ۶۸۵ هزار مورد انواع تخلفات ثبت شد که ۵۷ هزار و ۷۲۵ مورد آن را تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت تشکیل می دهد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمن ها و مسئولین ذیربط است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز استان درتیرماه سالجاری در محور ارومیه مهاباد در محدوده شرکت صادراتی گوهر تاگ با ۰.۲۹ به ثبت رسید.

نظر شما