شناسهٔ خبر: 68013166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

۶۰۰۰ کادر درمان جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: حدود ۶ هزار داوطلب کادر درمان این جمعیت، با انجام ثبت نام برای ارائه خدمت به زائران اربعین در مرزهای شش گانه اعلام آمادگی کرده اند.

صاحب‌خبر -

دکتر یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران اسلامی، امروز شنبه (۱۳مرداد) در بازید از مرز باشماق، از ضرورت همکاری در راستای خدمت به زائران حسینی و افزایش خدمات با تمام پتانسیل موجود در جمعیت هلال احمر در مرز باشماق گفت و عنوان کرد: با بررسی های لازم جهت ایجاد پایگاه های سیار امداد و نجات هر چه سریعتر اقدام کرده تا هماهنگی های لازم انجام گیرد.

دستیار عالی رییس جمعیت هلال احمر نیز در ادامه عنوان کرد: بررسی ها و نیازسنجی های لازم در کشور عراق و مسیر حرکتی در جهت جانمایی پایگاه های امداد و نجات امری ضروری است و خوشبختانه با وجود ثبت‌نام نزدیک به ۶۰۰۰ نفر داوطلب کادر درمان که آماده حضور در پایگاه ها هستند مشکلی در ایجاد و برپایی پایگاه امداد و نجات در این مسیر برای رفاه حال زائران نخواهیم داشت. 

دکتر پیام جلالی اظهار کرد: با فرارسیدن ماه صفر و نزدیک شدن به ایام سوگواری اربعین حسینی، جهت ارائه خدمات هرچه بهتر در مرز بین المللی باشماق جهت بررسی نیازها و زیرساخت ها،در پایانه مسافربری باشماق شهرستان مریوان اقداماتی صورت گرفته است.

وی گزارشی از عملکرد دو سال گذشته در مرز باشماق و نحوه خدمات دهی به زائران حسینی ارائه داد و در ادامه با بیان نحوه فعالیت مرز باشماق و مسیرهای تردد و موکب های حاضر در باشماق و مسیر حرکتی زائران و خدمت رسانی هلال‌احمر در ایام اربعین افزود: تجهیز کردن پایگاه های امداد و نجات در مریوان و مرز باشماق از موارد مهمی است که در راستای ارائه بهتر خدمات ضروری است همکاری لازم با ستاد اسکان زائران حسینی، ایجاد پایگاه امداد و نجات در کشور عراق در مسیر حرکتی زائران برقرار شود.

انتهای پیام

نظر شما