شناسهٔ خبر: 68008333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کفشی که عملکرد ورزشکاران را می‌سنجد - اکونیوز

اقتصاد ایران: محققان یک جفت کفش مجهز به حسگری لمسی ابداع کرده اند که می تواند عملکرد ورزشکاران را هنگام حرکت دقیق بسنجد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، بازی های المپیک قله عملکرد ورزشکاران به حساب می آید. همزمان با آغاز المپیک پاریس ۲۰۲۴ میلادی یک فناوری جدید MIT.nano قرار است موجی در این زمینه ایجاد کند.

استارتاپ نوآورانه Striv یک فناوری حسگری لمسی پیشرفته را برای علوم ورزشی ارائه کرده که نوید بخش تحول در شیوه تمرین ورزشکاران و جلوگیری از جراحات است. فناوری مذکور تحت برنامه START.nano دانشگاه ام آی تی توسعه یافته و روشی نوین برای ردیابی عملکرد ورزشکاران ارائه می کند.

تاکنون کلیتون یانک دونده ماراتون آمریکایی و دامار فوربس ورزشکار اهل جاماییکا این فناوری را آزمایش کرده اند. شرکت Striv در ابتدا در حوزه بازی های واقعیت مجازی فعالیت می کرد و کفشی ابداع کرد که حسگرهایی در آن واقعیت مجازی را با کنترل کننده ها یکپارچه کرده بود تا حرکات کاربر رابه طور واقعی ثبت کند. این محصول که تاکنون ۳۰۰ جفت از آن در سراسر جهان فروخته شده، پتانسیل استفاده از فناوری های لمسی در حوزه های مختلف را نشان می دهد.

Striv در MIT.nano از تجهیزات پیشرفته تولید نانو و کارشناسان خبره برای اتقای فناوری استفاده کرد. دستگاه ابداعی این شرکت شامل دو لایه از الکترودهای انعطاف پذیر با یک ماده مخصوص بین آنهاست که ویژگی های الکتریکی آن تحت نیروهای مختلف تغییر می کند. تحقیقات در زمینه یکپارچه سازی ساختار نانو و نوآوری های دیگر برای ارتقای ماندگاری و دقت این ماده انجام شده است.

این شرکت محصول را روی ۵۰ ورزشکار حرفه ای آزمایش کرده و قرار است حوزه مصرف آن گسترش یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما