شناسهٔ خبر: 68018678 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

متا برای به‌کارگیری صدای هالیوودی‌ها در پروژه‌های هوش مصنوعی... -

اقتصاد ایران: شرکت متا میلیون‌ها دلار برای استفاده از صداهای افراد مشهور هالیوودی در پروژه‌های هوش مصنوعی خود پیشنهاد می‌دهد.

صاحب‌خبر -

بنابر گزارش بلومبرگ، متا در حال مذاکره با چندین سلبریتی هالیوودی ازجمله آکوافینا و جودی دنچ و کیگان مایکل‌کی برای استفاده از صدای آن‌ها در پروژه‌های هوش مصنوعی خود است.

متا قصد دارد از این صداها در دستیار هوش مصنوعی‌اش به نام MetaAI استفاده کند که مشابه سیری یا گوگل اسیستنت است. مذاکرات بین متا و این سلبریتی‌ها چالش‌برانگیز بوده است و هر دو طرف در تلاش هستند تا بر سر شرایط استفاده از صدای بازیگران به‌توافق برسند. به‌نظر می‌رسد که متا با بعضی از بازیگران روی محدودیت زمانی توافق کرده‌اند. این یعنی هر صدایی که شرکت ضبط می‌کند، تنها برای دوره‌ی زمانی مشخصی کاربردی خواهد بود.

با‌این‌حال، این پروژه مشکلات خاص خود را نیز دارد. یکی از این مشکلات مهم‌ حفظ حریم خصوصی و حقوق مالکیت معنوی است. استفاده از صدای سلبریتی‌ها بدون رضایت آنان می‌تواند مشکلات قانونی جدی ایجاد کند. همچنین، باید اطمینان حاصل شود که این صداها به‌درستی و متناسب با شخصیت و هویت افراد مشهور  استفاده می‌شوند. اگر این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد، متا قصد دارد میلیون‌ها دلار برای این قراردادها پرداخت کند.

متا به‌دنبال نهایی‌کردن قراردادها قبل از کنفرانس Connect خود در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) است؛ جایی که انتظار می‌رود مجموعه‌ی جدیدی از محصولات هوش مصنوعی خود را معرفی کند. سال گذشته در همین رویداد، این شرکت پلتفرم چت‌باتی با ۲۸ شخصیت با صداگذاری بازیگران مشهوری مانند اسنوپ داگ، پاریس هیلتون، دواین وید و کندال جنر معرفی کرد. متا به‌تازگی این پروژه را متوقف کرده است.

مقالات مرتبط
  • پژوهشگران شباهت صدای ChatGPT به اسکارلت جوهانسون را ثابت کردند
  • با این هوش مصنوعی، صدای سفارشی برای خودتان بسازید

این اقدام متا می‌تواند تحولی بزرگ در دنیای هوش مصنوعی ایجاد کند. استفاده از صدای افراد مشهور و محبوب می‌تواند تجربه‌ی کاربری را بهبود بخشد و تعامل کاربران با دستیارهای هوش مصنوعی را جذاب‌تر کند. تصور کنید که سلبریتی دلخواه شما یکی از ایمیل‌های تازه‌دریافت‌شده را برایتان بخواند یا زمانی‌که حوصله‌تان سر رفته است، برای شما داستان کوتاه خنده‌دار تعریف کند.

برچسب‌ها:

نظر شما