شناسهٔ خبر: 68006817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روند توسعه واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان با نگاه صادراتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: نهضت توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار با استقبال کم نظیر بخش خصوصی در استان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

علیرضا دهمرده در گفت وگو با ایسنا- افزود: در حال حاضر ۳۲۳ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۰ میلیون و ۸۳۲ هزار قطعه جوجه ریزی و توان تولید ۷۸ هزار تن گوشت در سال و تعداد ۱۸ واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت ۷۲۵ هزار قطعه و توان تولید بیش از ۱۳ هزار تن تخم مرغ در سال، با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۸ درصد در حال ساخت و ساز هستند.

وی با اشاره به مشارکت فعال بخش خصوصی در اجرای طرح توسعه واحدهای مرغداری در سیستان وبلوچستان  اظهار کرد: نگاه ارتقای تولیدات به سمت صادرات است تا با بهره گیری از فرصت مرزی، زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش بیشتر درآمد بهره برداران فراهم گردد.

دهمرده میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه واحدهای مرغداری گوشتی و تخمگذار در سطح استان سیستان وبلوچستان را بیش از ۹۱ هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۷۸ قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام و ۱۵هزارو ۱۳۴ تن گوشت مرغ استحصالی به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام

نظر شما