شناسهٔ خبر: 68005351 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهترین غذاها برای رشد و سلامت مو

مصرف تخم‌مرغ، اسفناج، ماهی‌های چرب، سیب‌زمینی شیرین، آووکادو، آجیل، توت‌ها، ماست یونانی، صدف و هویج به رشد و تقویت مو کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی ضروری می‌تواند به میزان قابل‌توجهی بر رشد و سلامت مو تأثیر بگذارد، مصرف بعضی از مواد مغذی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است؛ برای نمونه، تخم‌مرغ سرشار از پروتئین، بیوتین و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های A و D است که برای سلامت و رشد مو ضروری است، در ادامه به بررسی دیگر مواد مغذی مفید برای مو می‌پردازیم:

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند فولات، آهن، ویتامین A و ویتامین C است که برای سلامت مو مفید است، آهن موجود در آن به انتقال اکسیژن به فولیکول مو کمک می‌کند، باعث رشد مو می‎‌شود و ریزش آن را کاهش می‌دهد، ویتامین‌های A و C نیز باعث تقویت رشد مو می‎‏‌شود.

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳ هستند که برای سلامت پوست سر بسیار مفید است؛ علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا -۳ فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند، از سلامت پوست سر حمایت می‌کند، مو را هیدراته نگه می‌دارد و باعث براق شدن موها می‏‌شود؛ ماهی‌های چرب حاوی ویتامین D نیز هستند که نقش مهمی در تقویت فولیکول مو دارد.

سیب زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین برای تقویت سلامت مو مفید است، رنگ نارنجی آن نشان می‌دهد که حاوی بتاکاروتن است که پیش‌ساز ویتامین A است و نقش مهمی در تقویت رشد مو دارد؛ علاوه بر این، ویتامین A به حمایت از رشد مو و تولید روغن‌های طبیعی پوست سر کمک می‌کند و ریشه مو را هیدراته نگه می‌دارد، بنابراین باعث ایجاد موهای قوی‌تر، براق‌تر و شاداب‌تر می‎‌شود.

آووکادو

از آنجایی که آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، ویتامین A، ویتامین C و بیوتین است، از سلامت مو حمایت می‌کند، ویتامین E گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد و باعث می‏‌شود فولیکول‌های مو مواد مغذی ضروری را دریافت کنند، ویتامین C موجود در آووکادو نیز به تولید کلاژن کمک می‌کند که باعث تقویت ساختار مو می‏‌شود، بیوتین نیز انعطاف‌پذیری مو را بهبود می‌بخشد.

آجیل

آجیل مانند بادام و گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳، ویتامین E و روی است که به بهبود رشد مو کمک می‌کند، اسیدهای چرب امگا -۳ فولیکول‌های مو و پوست سر را تغذیه می‎‌کند، باعث آبرسانی بیشتر به موها می‏‌شود و خطر شکستگی و خرد شدن موها را کاهش می‌دهد، ویتامین E نیز گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد و از رشد مو حمایت می‌کند، روی موجود در آجیل نیز مانع ریزش مو و دیگر مشکلات مربوط به موها و پوست سر می‌‏شود.

توت‌ها

توت‌ها مانند توت فرنگی، تمشک و شاه‌توت سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که از فولیکول مو در برابر رادیکال‌های آزاد حمایت می‌کنند و باعث رشد مو می‏‌شوند؛ علاوه بر این، توت‌ها سرشار از ویتامین‌های A و C هستند که باعث افزایش میزان تولید کلاژن می‌‎شوند و سلامت پوست سر را ارتقا می‎‌دهند.

ماست یونانی

ماست یونانی منبع عالی پروتئین و ویتامین B5 است، پروتئین برای تقویت مو بسیار ضروری است، در حالی که ویتامین B5 نیز جریان خون پوست سر را بهبود می‌بخشد.

صدف

از آنجایی که صدف‌ها سرشار از روی هستند، برای رشد و تقویت مو بسیار مفید است، به طوری که کمبود روی باعث ریزش مو و بروز دیگر مشکلات مرتبط با مو و پوست سر می‏‌شود.

هویج

مصرف منظم هویج به تقویت مو کمک قابل‌توجهی می‏‌کند، بتاکاروتن موجود در آنکه به ویتامین A تبدیل می‏‌شود، به حمایت از رشد مو و تولید روغن‌های طبیعی پوست سر کمک می‌کند و ریشه مو را هیدراته نگه می‌دارد.

نظر شما