شناسهٔ خبر: 68001064 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنش کرملین به حواشی المپیک

نشست خبری روز جمعه سخنگوی کرملین با طرح جزئیات مرتبط با مبادله زندانیان بین روسیه و آمریکا و نیز واکنش به حواشی المپیک پاریس همراه بود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک از خبرگزاری تاس،‌ دیمیتری پسکوف ۱۲ مردادماه ۱۴۰۳ در پاسخ به پرسشی درباره گزارش روزنامه وال استریت ژورنال گفت:‌ پس از تبادل زندانیان، کرملین آماده است درخواست ایوان گرشکویچ روزنامه‌نگار عفو و مبادله شده این روزنامه آمریکایی برای مصاحبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را در صورت ارائه این درخواست، بررسی کند.
سخنگوی کرملین افزود:‌ اگر چنین درخواستی دریافت شود، اگر رئیس جمهور (روسیه) لازم بداند که با رسانه های خارجی مصاحبه کند، این کار را انجام خواهد داد.
به گفته وی، بسیاری از رسانه های خارجی درخواست چنین مصاحبه ای را دارند.
پیش‌تر روزنامه وال استریت ژورنال از درخواست گرشکویچ برای مصاحبه با پوتین رئیس‌جمهور روسیه خبر داده بود.
گرشکویچ که فروردین ۱۴۰۲ در فدراسیون روسیه به اتهام جاسوسی بازداشت و در دادگاه به 16 سال زندان محکوم شده بود، روز پنجشنبه ۱۱ مردادماه از سوی پوتین مورد عفو قرار گرفت و به عنوان بخشی از برنامه تبادل زندانیان به ایالات متحده منتقل شد.

المپیک، قربانی مظاهر شبه لیبرالی شده است
سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره حواشی مربوط به مسابقه بوکس ایمانه خلیف از الجزایر و آنجلا کارینی از ایتالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی بوکس زنان المپیک ۲۰۲۴ گفت:‌ جنبش بین المللی المپیک به میزان قابل توجهی بی ارزش شده و قربانی این مظاهر شبه لیبرالی می شود که گاه با انحراف هم مرز است.
وی ادامه داد: ما همچنان ترجیح می‌دهیم کمیته بین‌المللی المپیک قدیمی را با ایده‌های خوب قدیمی المپیک و جهان‌بینی کلاسیک المپیک ببینیم، که در آن ورزشکاران روسی نیز جایگاه مهمی را به خود اختصاص می‌دادند،‌ اما متأسفانه این زمان ها گذشته است.
وی در ادامه گفت:‌ ما مبارزه را تماشا نکردیم، اما، صادقانه بگویم، تمایل خاصی (به تماشای این رقابت‌ها نیز) وجود ندارد.
به نوشته خبرگزاری تاس، مبارزه خلیف و کارینی ۴۶ ثانیه به طول انجامید. این ورزشکار ایتالیایی پس از درگیری اعتراف کرد که از ناحیه بینی آسیب دیده و مجبور شد از ادامه مبارزه خودداری کند. خلیف قبلاً به دلیل رد شدن در تست جنسیت از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ محروم شده بود، اما همچنان اجازه داشت در مسابقات زنان در المپیک پاریس شرکت کند.

نظر شما