شناسهٔ خبر: 67999149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرباز سابق رژیم صهیونیستی: نیروهای اسرائیلی خانه‌های غزه را ویران و غارت می‌کنند

ایراندخت آذر شکیب

یکی از سربازان سابق رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه شرکت داشته به صورت علنی از روش‌های ارتش این رژیم در جنگ انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «یوال گرین» ۲۶ ساله چترباز سابق ارتش رژیم صهیونیستی یکی از سربازان این رژیم است که در جنگ غزه شرکت داشته و اکنون به صورت علنی از روش‌های ارتش این رژیم در جنگ انتقاد می‌کند.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان رفتار و اعمال ناشایست سربازان ذخیره را در حین خدمت در منطقه غزه و روزی که تصمیم گرفت به فرماندهان خود بگوید دیگر نمی‌تواند بخشی از یگان خود باشد را توصیف کرد.

او قصد داشت ارتش را ترک کند و به رفتار ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی اعتراض داشت.

سرباز سابق رژیم صهیونیستی: نیروهای اسرائیلی خانه‌های غزه را ویران و غارت می‌کنند نمایی از خرابه‌های شهر خان یونس

وی افزود در نوامبر سال گذشته در منطقه غزه خدمت کرد و در ۲ دسامبر به نوار غزه اعزام شد و ۵۱ روز را در شهر خان یونس در جنوب گذراند.

او گفت: «خشم اسرائیلی‌ها پس از هفت اکتبر و درخواست انتقام در یگان من در حالی که منتظر اعزام به غزه بودیم، آشکارا ابراز شد و آن را اهریمن‌سازی فلسطینیان خواندند.»

جنگ غزه باعث تخریب گسترده مادی منازل، زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس شده است. گرین می‌گوید که وی شاهد تخریب «غیرضروری» خانه‌های فلسطینی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: «ما تخریب‌های زیادی دیده‌ایم که لزوما به دلایل نظامی مرتبط نبودند. همه چیز واقعا به هم می‌آید، می‌دانید اسرائیلی‌ها خانه‌ها را ویران می‌کنند، زیرا معتقدند که باید برای آنچه در هفت اکتبر اتفاق افتاد، انتقام بگیرند و این با دلایل تخریب خانه‌ها به دلایل نظامی ترکیب می‌شود.»

سرباز سابق رژیم صهیونیستی: نیروهای اسرائیلی خانه‌های غزه را ویران و غارت می‌کنند خان یونس

گرین افزود: «شاهد هرج و مرج بوده‌ام. می‌توانم صد در صد به شما بگویم که ما خانه‌ها را حداقل به دلایلی تخریب کرده‌ایم که اصلا ربطی به جنگ نداشته ما به زندگی فلسطینی‌ها اهمیت نمی‌دهیم. اصلا نمی‌توانید تصور کنید که خرابی‌ها در غزه چقدر است. شهرهایی هستند که کاملا از بین رفته‌اند.»

گرین به سی.ان.ان گفت که یکی از چیزهایی که او را بیش از همه آزار می‌دهد این بود که شاهد غارت خانه‌های فلسطینی‌ها توسط سربازان واحد خودش بود.

وی ادامه داد: «شما همیشه شاهد غارت توسط همقطاران خود هستید. این چیزی بود که دیدنش برای من خیلی سخت بود. منظورم این است که نیروهای اسرائیلی از خانه‌های فلسطینی‌ها برای خودشان «سوغاتی» جمع می‌کردند. در بسیاری از موارد با نیروهای واحدم بحث می‌کردم اما نمی‌توانستم آنها را متقاعد کنم.»

او درباره تصمیمش در ترک نیروی رژیم صهیونیستی گفت: «وقتی یکی از فرماندهان دستور داد که خانه یکی از فلسطینی‌ها را درحالیکه افرادی در داخلش بودند، بسوزانیم، نزد او رفتم و پرسیدم چرا باید این کار را انجام بدهیم؟ او دلایلی کمی به من گفت و من فکر کردم که آن دلایل کافی نیستند.»

این نیروی سابق ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادامه داد: «خوب می‌دانید همیشه یکسری دلایل نظامی هست اما خوب آنها را با انتقام گیری مخلوط کرده بودند. برای همین هم من تصمیم گرفتم که در این عملیات شرکت نکنم و محل را ترک کنم.»

سرباز سابق رژیم صهیونیستی: نیروهای اسرائیلی خانه‌های غزه را ویران و غارت می‌کنند خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی

گرین گفت که تصمیم گرفت علنا صحبت کند تا بر اسرائیل فشار بیاورد تا آتش‌بس و معامله اسیران را بپذیرد. اسرائیل اخیرا اعلام کرده که این رهبری حماس است که مانع از توافق می‌شود.

این سرباز سابق ارتش رژیم صهیونیستی افزود که امتناع اسرائیل از پذیرش یک معامله باعث مرگ اسیران شده است و گفت: «من آن را از درون دیده‌ام. منظورم این است که ما قبل از ورود به غزه در مورد اسیران چیزی نگفتیم. می‌دانید، هر لحظه می‌توانستیم آنها را بکشیم و این اتفاقی است که افتاده است. ما در مورد بیش از ۱۰ گروگانی که مستقیما در اثر بمباران اسرائیل کشته شدند، مقصر هستیم.»

وی ادامه داد: «ما باید به دولت خود بگوییم که جنگ را متوقف کند. این تنها راه حل درست برای نجات جان فلسطینی‌هایی است که هر روز می‌میرند و در چند ماه گذشته در جهنم زندگی می‌کنند. جان سربازان اسرائیلی را که اکنون در غزه حضور دارند و هر روز می‌میرند و زندگی گروگان‌ها (اسرا)را نجات بدهیم.»

در ماه ژوئن، گرین به همراه ۴۰ نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نامه‌ای امضا کرد که از خدمت در شهر رفح در جنوب غزه امتناع می‌کردند. او یکی از تنها سه سربازی است که به صورت علنی اعتراض می‌کند و خانواده و دوستانش نسبت به تصمیمات او ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما