شناسهٔ خبر: 67853569 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستور تخلیه جدید در جنوب خان یونس/ ضربات سهمگین مقاومت به اشغالگران

سپیده حسینی

حملات چند ساعت گذشته ارتش اشغالگر بر جنوب و مرکز نوار غزه متمرکز بوده و در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند، همزمان نیروهای مقاومت فلسطین عملیات‌های مختلفی را در محورهای نوار غزه علیه اشغالگران اجرا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، برخی منابع فلسطینی اعلام کردند که دشمن بامداد امروز شنبه تعداد دیگری از ساختمان‌های مسکونی در منطقه المغراقه واقع در مرکز نوار غزه را منفجر کرد.

همچنین این منابع فلسطینی گزارش دادند که ارتش دشمن دستورالعمل تخلیه محله‌های جنوبی شهر خان یونس و کوچ ساکنان آن به منطقه المواصی را صادر کرد.

با صدور دستور تخلیه، ساکنان ده‌ها محله مسکونی در مناطق غرب و جنوب خان یونس مجبور شدند به زور از محل سکونت خود به سمت منطقه المواصی در غرب شهر حرکت کنند.

روز شنبه، ارتش اشغالگر برای دومین بار در یک هفته، مساحت منطقه‌ای را که ادعا می‌کرد در مناطق غرب و جنوب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه بشردوستانه است، با صدور دستور تخلیه جدید که هزاران نفر را مجبور به کوچ کرد، کاهش داد.

فلسطینیان به زور دوباره از محل زندگی خود به سمت آنچه اشغالگران آن را «منطقه بشردوستانه» خوانده‌اند، حرکت کردند.

آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که با توجه به شلیک گلوله‌های موشکی از محله‌ها در بخش غربی منطقه بشردوستانه در خان یونس، ماندن در آن منطقه خطرناک شده است.

وی ادعا کرد: با توجه به سوء استفاده از منطقه بشردوستانه برای خرابکارانه و پرتاب مداوم موشک به سمت اسرائیل از بلوک‌های ۶۵، ۶۶، ۸۶ و ۸۷، حضور در این بلوک‌ها خطرناک شده است و از این رو این بلوک‌ها اکنون خارج از محدوده منطقه بشردوستانه خواهند بود.

با این حال، در نقشه‌ای که ارتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، به نظر می‌رسد که حدود ۲۷ محله مسکونی در این منطقه که قبلاً ادعا می‌شد انسان‌دوستانه هستند، با رنگ قرمز مشخص شده‌اند.

ارتش از ساکنانی که در «محله‌های جنوبی خان یونس» باقی مانده‌اند، خواست فوراً کوچ کرده و به‌طور موقت به منطقه جدید بشردوستانه در منطقه المواصی (غرب) حرکت کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نیز دستورالعمل‌هایی را در خصوص تخلیه بخش‌هایی از شهر خان یونس منتشر و اعلام کرد که نیروهایش در آنجا از جمله منطقه‌ای که پیش از این آن را «امن» اعلام کرده بود، با جدیت اقدام خواهند کرد.

خبرنگار شبکه خبری المیادین اعلام کرد در شب گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در مناطق شرقی خان یونس برقرار بود و در ساعات گذشته پیکرهای بیش از ۳۵ شهید از مناطق مختلف خان یونس به بیمارستان ناصر منتقل شد.

این منبع افزود: توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد در طول چهار روز گذشته در درگیری‌های شدید در اطراف شهر خان یونس در پی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی برای یافتن اجساد اسرای صهیونیست در منطقه، بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی مجبور به ترک محل استقرار خود شدند.

به گزارش این دفتر، اقدامات خصمانه گسترده اخیر در منطقه خان یونس پس از گذشت بیش از ۹ ماه از زمان آغاز جنگ موجب آغاز موج‌های جدیدی از آوارگی در داخل مناطق نوار غزه شد و حدود ۱۸۲ هزار فلسطینی از دوشنبه تا پنجشنبه از مرکز و شرق خان یونس آواره شدند و این در حالی است که صدها تن دیگر از آنها در شرق خان یونس سرگردان هستند.

دستور تخلیه جدید در جنوب خان یونس/ ضربات سهمگین مقاومت به اشغالگران نجات یافته‌گان حملات

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مدعی شد اجساد پنج اسیر صهیونیست از جمله یک زن و ۲ سرباز را در عملیاتی در خان یونس بازگردانده است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، حملات چند ساعت گذشته ارتش اشغالگر بر جنوب نوار غزه متمرکز بوده و در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند، همزمان نیروهای مقاومت فلسطین عملیات‌های مختلفی را در محورهای نوار غزه علیه اشغالگران اجرا کردند.

برخی منابع پزشکی به این شبکه گفتند از صبح روز جمعه پیکرهای ۲۶ شهید به ساختمان پزشکی ناصر در خان یونس منتقل شد.

خبرنگار الجزیره در این رابطه گفت: خودروهای زرهی ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان در منطقه قیزان رشوان در جنوب خان یونس گلوله جنگی شلیک کردند.

همچنین این منبع اعلام کرد پس از حمله توپخانه‌ای اشغالگران به منزلی در شرق خان یونس پنج غیرنظامی از جمله ۲ زن شهید شدند.

علاوه بر این، شهروندان فلسطینی پیکرهای ۶ شهید را از خیابان صلاح الدین در شرق خان یونس منتقل کردند و تعدادی از جوانان فلسطینی نیز در شهرک بنی سهیلا به ضرب گلوله تک تیراندازهای رژیم اشغالگر زخمی شدند.

همینطور در حمله جنگنده رژیم صهیونیستی به خیابان الارنب در منطقه الکتیبه در خان یونس، ۲ فلسطینی شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

در مناطق پراکنده شرق خان یونس نیز حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر علیه خانه‌ها و زیرساخت‌های تجاری گزارش شد.

در مرکز نوار غزه نیز به گفته خبرنگار الجزیره، پنج تن از جمله سه کودک در حمله توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به خانه‌ای در شهرک الزوایده شهید شدند و در حمله جنگنده اسرائیلی به خانه‌ای در غرب النصیرات چهار تن از جمله چند کودک زخمی شده و زخمی‌ها به بیمارستان العوده در این اردوگاه منتقل شدند.

 همچنین خبرنگار الجزیره اعلام کرد در حمله ارتش اشغالگر به آپارتمانی در شهر غزه سه تن شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش نیروهای دفاع مدنی فلسطین، در حمله هوایی جنگنده اسرائیلی به اطراف هتل الامل در غرب شهر غزه ۲ فلسطین شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

 خبرنگار الجزیره اعلام کرد در حمله توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به منطقه‌ای در شمال شهر رفح ۲ فلسطین شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در ادامه نیز گزارش داد، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در منطقه مصبح در شمال شهر رفح پنج غیرنظامی شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

این در حالی است که گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی امروز-شنبه- اعلام کرد: در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه مردم‌مان، مراکز دشمن را در شرق استان مرکزی با شلیک موشک هدف قرار دادیم.

نیروهای شهید عمر القاسم به همراه گردان‌های القدس نیز از انهدام یک نفربر نظامی در نوار غزه و انهدام مواضع اشغالگران با خمپاره خبر دادند.

گردان‌های الاقصی نیز اعلام کرد: با خمپاره‌های کالیبر سنگین، تجمعات سربازان دشمن را در امتداد خط تدارکاتی در محور «نتزاریم» بمباران کردیم.

گردان‌های شهدای الاقصی همچنین افزود: سربازان و خودروهای دشمن را با رگبار خمپاره معمولی کالیبر ۶۰ در مجاورت قبرستان شیخ ناصر در شرق شهر خان یونس بمباران کردیم.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که روز جمعه شهر عسقلان را با موشک‌های خود هدف قرار داد و همزمان با استمرار حملات هوایی دشمن به مناطق مختلف نوار غزه، در درگیری‌های شدیدی با ارتش اشغالگر در غزه تعدادی از سربازان آن کشته و خودروهای زرهی آن را منهدم کرد.

گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که نیروهایش یک موشک «سام ۷» را به سمت بالگردی که در آسمان محله تل الهوا در جنوب شهر غزه در حال پرواز بود، شلیک کردند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که عسقلان و شهرک‌های واقع در غلاف غزه را با موشک‌های خود هدف قرار داد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد سه موشک از شمال نوار غزه شلیک شدند و پدافند هوایی یکی از آنها را رهگیری کرد اما ۲ موشک دیگر در مناطق باز سقوط کرده و یکی از آنها موجب آتش سوزی در منطقه شد.

 شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد پس از شلیک موشک‌هایی از غزه آتش سوزی در ساحل عسقلان ایجاد شد.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی آتش سوزی در اطراف عسقلان و نیز در اطراف شهرکی صهیونیست نشین در غلاف غزه را به اشتراک گذاشتند.

اخیرا ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که گروه‌های فلسطینی هنوز قادر به انجام حملات موشکی به تل‌آویو و دیگر شهرهای دور از نوار غزه هستند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ تن از سربازان ارتش این رژیم زخمی شدند که هفت مورد آنها در نوار غزه بوده است.

طبق آمار ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد سربازانی که از ابتدای جنگ علیه غزه در اکتبر ۲۰۲۳ زخمی شدند، به ۳۹۰۸ تن رسیدند که از این تعداد ۱۹۸۴ تن از آنها مربوط به درگیری‌های زمینی هستند که از ۲۷ اکتبر آغاز شد.

ارتش اشغالگر در این رابطه اعلام کرد که ۲۸ سرباز آن وضعیت وخیمی دارند و ۱۹۵ تن دیگر از آنها شرایط متوسطی داشته و ۲۲ تن دیگر دچار جراحات اندکی شدند.

پیشتر این ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در عملیات زمینی مستمر در مناطق جنوبی نوار غزه یک سرباز کشته شد.

طبق داده‌های منتشر شده از سوی ارتش صهیونیستی، تعداد کل سربازانی که از ابتدای جنگ علیه غزه کشته شدند به ۶۸۸ تن رسیده است که ۳۲۸ تن از آنها مربوط به درگیری‌های زمینی آغاز شده از ۲۷ اکتبر گذشته بودند.

در همین رابطه گردان های القسام پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انفجار دو تونل و عملیات تک تیراندازها در نوار غزه تعدادی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

نظر شما