شناسهٔ خبر: 67998196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خون‌خواهی اسماعیل هنیه انجام می‌شود خون‌خواهی اسماعیل هنیه انجام می‌شود

فضائلی گفت: ایران در خون‌خواهی مهمان شریف خود، مجازاتی را رقم می‌زند که در فکر صهیونیست‌ها نمی‌گنجد.

صاحب‌خبر -

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران گفت: رژیم صهیونیستی تردید نکند خون‌خواهی اسماعیل هنیه انجام می‌شود و دولت اسلامی در خون‌خواهی مهمان شریف خود، آن چنان مجازاتی را رقم می‌زند که در فکر صهیونیست‌ها نمی‌گنجد، امت اسلامی و مردم شریف ما آماده چنین خون‌خواهی باشند.

او افزود: رژیم صهیونیستی جلوه و تجلی شیطان در صحنه بین‌المللی است. امروز ما در صحنه راهبردی و مواجهه با رژیم صهیونیستی و حامیان و پشتیبانان او در سطح جهان یعنی نظام استکباری ورزیده‌تر می‌شویم که این مسیری برای ارتقای بیشتر نظام اسلامی و رشد و کمال امت اسلام تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

فضائلی بیان کرد: از زمانی که اسلام به میدان مبارزه فلسطین وارد شد و تفکر و اندیشه اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی قد کشد، صحنه مبارزه عوض شد و انتفاضه‌های مختلف شکل گرفت؛ رژیم صهیونیستی که پیش از این اندیشه «از بحر تا نهر» را دنبال می‌کرد، بی محابا در مقابل کشور‌های اسلامی ایستاد، امروز به نقطه‌ای رسیده که حدود ۱۰ ماه مجبور به مبارزه با حماس است، به طوری که به فتوحات مورد نظر خود هم نرسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: نظام استکباری تلاش می‌کند با دولت و نظام جمهوری اسلامی مبارزه کند، به این خاطر است که با حضور اسلام و تفکر اسلامی آن‌ها به راحتی گذشته، نمی‌توانند به اهداف و مقاصدشان در صحنه بین‌الملل برسند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اساس تولد، خلق و شکل‌گیری رژیم صهیونیستی برای ساختارشکنی، قانون شکنی و عبور از خط قرمز‌ها است؛ نظام سلطه نطفه نامشروعی را در نقطه حساس جغرافیایی ایجاد کرد تا به قواعد بین المللی و انسانی پایبند نباشد.

وی ادامه داد: حیات رژیم صهیونیستی در عبور از خط قرمز‌ها و تداومش در زیرپاگذاشتن حقوق انسان‌ها، حقوق بشر و بقیه چارچوب‌ها و نظام‌ها است لذا ما نباید از رژیم صهیونیستی توقع تن دادن به چارچوب‌ها و ساختار‌ها و نظام بین الملل را داشته باشیم که این ساده لوحی است؛ تنها راه مواجهه با رژیم صهیونیستی قدرتمندتر شدن و قوی‌تر شدن و ایستادگی در مقابل این جرثومه فساد و جنایت است.

او خاطرنشان کرد: دشمن با پشتیبانی نظام استکباری و در راس آن آمریکا هر روز صحنه مبارزه را پیچیده‌تر می‌کند و در مقابل جبهه مقاومت و در راس آن دولت مقاومت یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای جز مواجهه با این پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها ندارد، چون در این مسیر هر کدام از دو طرف ذره‌ای دچار تردید شود، شکست را پذیرفته است.

فضائلی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه گفت: مبارزان حماس و از جمله آن شهید اسماعیل هنیه، کسانی بودند که مبارزه و مجاهده با رژیم صهیونیستی را با تمام وجود و بعد از سال‌ها تجربه مذاکره توسط گروه‌های دیگر نظیر جنبش فتح درک کرده و به این راه رسیده که هیچ راه و گزینه‌ای جز مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی وجود ندارد و آنان در «میدان» به این نتیجه رسیدند؛ این تجربه ارزانی نیست که به راحتی از آن عدول کرده و نادیده بگیریم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی گفت: تعبیر رهبر انقلاب از نظام اسلامی، دولت مقاومت است و اتکای جبهه مقاومت به دولت مقاومت است؛ باید امروز دولت مقاومت به معنای مرکز ثقل جریان استقامت در مقابل استکبار جهانی قوی‌تر از گذشته باشد که برای قوی‌تر بودن مولفه‌هایی وجود دارد.

وی توضیح داد: انسجام، وحدت و همدلی جزء مهمترین مولفه‌های قوی‌بودن در مقابل نظام سلطه است؛ آنها به دنبال ایجاد گسست ، تفرق و اختلاف در جامعه اسلامی هستند لذا باید آنها را با همدلی و انسجام و همبستگی خودمان ناکام بگذاریم.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسعود پزشکیان رئیس جمهور گفت: مسئله دیگری که قوت دولت و نظام اسلامی را افزایش می‌دهد این است که دولت جدید و رییس جمهور توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ را جدی بگیرد که یکی از مهمترین این توصیه‌ها، توجه به اقتصاد و معیشت و زندگی مردم است.

نظر شما