شناسهٔ خبر: 67998262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فضائلی:

تدابیر لازم برای پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده و اجرا خواهد شد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: تدبیر لازم برای پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده و اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز (جمعه، ۱۲ مرداد) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: نگاه ما به هستی و آفرینش و توجه به فلسفه خلقت مسیر ما را در این جهان روشن می‌کند.

وی افزود: خدای متعال در قرآن کریم به ما این توجه و هشدار را داده است که فکر نکنید شما بیهوده خلق شده‌اید و گمان نکنید که وقتی ادعای ایمان کردید شما را به حال خودتان وا می‌گذاریم و مورد ابتلا و امتحان قرار نخواهید گرفت.

فضائلی در ادامه با بیان اینکه اهل ایمان برای پاک شدن رشد یافتن و کمال یافتن در معرض امتحانات مختلفی قرار می‌گیرند، تاکید کرد: این چیزی است که خداوند متعال در سنت‌های خود قرار داده است. طبیعتاً هر چه سطح این رشد و کمال ارتقاء پیدا کند، امتحانات پیچیده‌تر، دشوارتر و عبور از آن‌ها سنگین‌تر است.

وی افزود: خداوند متعال می‌توانست شیطان را خلق نکند اما شیطان را خلق کرد تا انسان در مبارزه با شیطان ورزیده شود و بتواند نفس و روح خود را رشد و ارتقا بدهد و مدارج بالاتری را در معرفت و رسیدن به خدای متعال کسب کند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: اگر که در نظام آفرینش برای رشد معنوی، ارتقاء سلوک و معارف ما شیطان خلق شده و ما در مبارزه دائمی با شیطان به سر می‌بریم تا روح و گوهره وجودی ما در معرض مواجهه با شیطان رشد پیدا کرده و آبدیده شود و عیار و ناب بودن آن هر روز بیشتر شود، امروز در عالم خارج رژیم صهیونیستی را داریم که سمبل و جلوه و تجلی شیطان در صحنه بین المللی است.

وی ادامه داد: امروز ما در صحنه راهبردی و مواجهه با رژیم صهیونیستی و حامیان و پشتیبانان او در سطح جهان یعنی نظام استکباری در حال آبدیده‌تر شدن و ورزیده‌تر شدن هستیم. این مسیری برای ارتقاء بیشتر نظام اسلامی و رشد و کمال امت اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

فضائلی با اشاره به تاثیر اسلام در عرصه جهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی با حضور از زمان پیروزی خود تاثیرات شگرف و بسیار ماندگاری را در عرصه بین الملل به وجود آورد و توجه و گرایش به اسلام در سطح جهان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های مبارز فلسطینی عمدتاً گرایشات مارکسیستی و ناسیونالیستی داشتند. جنبش‌هایی مانند جنبش فتح با انگیزه‌ها و ایدئولوژی‌ اسلامی مبارزه نمی‌کردند. اما، با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک تحول در مبارزات مردم فلسطین هستیم و شاهدیم که گروه‌هایی با ایدئولوژی و تفکر اسلامی در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی خلق می‌شوند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کرد: جنبش جهاد اسلامی جزو اولین این گروه‌هاست و حماس در ادامه این راه در فلسطین تاسیس و اعلام حضور می‌کند. از زمانی که اسلام به میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی وارد می‌شود و تفکر و اندیشه اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی قد برافراشته می‌کند، صحنه مبارزه تغییر کرده و انتفاضه‌های مختلف شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: شما مشاهده می‌کنید که رژیم صهیونیستی که تا پیش از این اندیشه از بحر تا نهر را دنبال می‌کرد و بی‌محابا در مقابل کشورهای اسلامی می‌ایستاد و جنگ‌های او به عنوان جنگ‌های ۶ روزه قلمداد می‌شد، امروز به نقطه‌ای می‌رسد که مجبور است در مقابل یک گروه فلسطینی به نام حماس تن به مبارزه بدهد و نتواند فتوحات مورد نظر خود را به دست بیاورد.

فضائلی افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه ۴ کشور اسلامی را فتح کرد و آن‌ها را شکست داد ولی امروز در مقابل حماس و حزب الله لبنان اینگونه مجبور به تن دادن به یک نبرد طولانی و بدون دستاورد نظامی است. این یکی از مهمترین نتایج تفکر اسلامی و دینی در صحنه مبارزه است.

در حال تکمیل...

نظر شما