شناسهٔ خبر: 67997863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون‌ استاندار:

سیستان و بلوچستان نیاز به نهضت مهارت آموزی دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود جوانان خلاق و نو آور در استان، سیستان و بلوچستان نیاز به نهضت مهارت آموزی دارد.

صاحب‌خبر -

رضا شریفی امروز در جلسه توسعه مهارت آموزی استان به اقدامات سازنده آموزش فنی و حرفه‌ای استان و کسب رتبه اول کشوری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت جوان استان نیاز به کار بیشتر در این زمینه و ایجاد نهضت مهارت آموزی در استان را داریم که این مهم را باید با استفاده از همه ظرفیت ها مثل فرمانداران، نخبگان اجتماعی، اصحاب تریبون، پارک علم و فناوری، فضای مجازی، مساجد، کانون‌های فرهنگی هیئت‌ها و به ویژه خانواده‌ها باید تشکیل دهیم.

رضا شریفی در ادامه اظهار کرد: جوانان استان دارای خلافیت و استعداد سرشارند و باید متناسب با نیازشان ظرفیت مهارت آموزی ایجاد کنیم.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: ارتباط با عناصرمردمی و مردمی سازی دولت و مشارکت مردم در مهارت آموزی در استان باعث افزایش تنوع و کیفیت آموزش‌های مهارتی و جبران پراکندگی جمعیتی در استان شده است.

 وی در دامه افزود: صدور ۴۹۵ مجوز برای استفاده از ظرفیت مهارت آموزی بازار، نمونه موفقی از مشارکت مردم در مهارت آموزی و کاهش هزینه‌های دولت است.

در ادامه علما، معتمدین، ریش سفیدان و سمن‌ها به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص ارتقاء مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان پرداختند و در پایان توسط شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به فعالین اجتماعی حکم سفیر افتخاری مهارت آموزی جهت اغنا و هدایت جوانان منطقه به مهارت آموزی اعطا شد.

انتهای پیام

نظر شما