شناسهٔ خبر: 67997665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خدمات شهر سالم در مراسم اربعین

رئیس "کمیته  بهداشت و درمان" ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران از آمادگی کامل شرکت شهر سالم جهت ارائه خدمات بهداشتی-درمانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم اربعین ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

همشهری انلاین، سید ابوالفضل ذاکریان، در تشریح اقدامات این شرکت برای ارائه هرچه بهتر خدمات بهداشتی-درمانی به حاضران در مراسم پیاده روی اربعین گفت: این شرکت همچون سالیان گذشته با تیمی تخصصی از پزشکان، پرستاران و فوریت های پزشکی و نیروهای پشتیبانی به شرکت کنندگان در مراسم میلیونی اربعین حسینی(ع) انواع خدمات بهداشتی- درمانی ارائه خواهند کرد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی شهرداری با بیان اینکه جذب کادر درمان و نیروهای پشتیبانی جهت خدمت رسانی به زائران حسینی به صورت داوطلبانه از داخل و خارج شرکت خواهد بود، افزود: شرکت شهر سالم بنا به وظیفه ذاتی خود همچون سالیان گذشته، درکنار نیروهای خدمات شهری شهرداری با راه اندازی مراکز درمانی ثابت در آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، خدمات بهداشتی-درمانی به زوار ارائه می کند.
وی ضمن تشکر از همراهی بخش های مختلف شهرداری بویژه اعضای ستاد اربعین شهرداری تهران جهت تسهیل در آماده سازی پایگاه های درمانی و هماهنگی های برون مرزی برای انتقال تجهیزات دارویی و پزشکی، افزود: با توجه به تجربه سنوات گذشته و برآورد نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان بر اساس گزارش های آماری موجود و پیش بینی افزایش بیماری های احتمالی برای زوار به علت گرمای شدید هوا، اقدامات اولیه برای تامین تجهیزات پزشکی صورت گرفته که خرید و بسته بندی این اقلام در حال انجام است. ضمن اینکه اعزام کاروان‌های تجهیزات پزشکی، دارویی و نیروی انسانی شرکت شهر سالم از این هفته به کشور عراق آغاز می شود و طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، این تجهیزات در پایگاه های درمانی جهت خدمات ‌سانی به عاشقان سید و سالار شهیدان مستقر خواهد شد.
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی شهرداری در مورد رعایت نکات بهداشتی توسط عاشقان حسینی توصیه کردند، با توجه به احتمال افزایش تعداد گرمازدگی زوار و شیوع بیماری های گوارشی و تب دنگی امیدواریم زائران حسینی در طول سفر معنوی خود نکات بهداشتی را تمام و کمال رعایت نمایند تا به سلامتی سفر خود را به پایان برسانند. همچنین با استقرار کارشناسان بهداشت شرکت شهر سالم در بزرگترین پایگاه بهداشتی-درمانی این شرکت(عمود ۷۰۷)، بصورت روزانه کنترل بهداشتی آب آشامیدنی، پایش مستمر و ارزیابی سلامت مواد غذایی و بهداشت محیط جهت سلامتی کادر درمان، خادمان و مراجعه کنندگان به این پایگاه صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت شهر سالم همچنین خدمت‌رسانی در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران را از دیگر برنامه‌های این شرکت برای این ایام عنوان کرد.
ذاکریان در پایان با بیان اینکه خدمت به زوار سالار شهیدان امام حسین(ع) علاوه بر افتخار بودن لیاقت می خواهد، خاطرنشان کرد: امیدوارم که امسال همچون سنوات گذشته تیم درمانی شرکت شهر سالم بتواند سهم کوچکی در خدمت رسانی به حاضران در پیاده روی میلیونی اربعین حسینی داشته است

نظر شما