شناسهٔ خبر: 67996499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستبند عدالت بر دستان گردنبندقاپ حرفه‌ای

تهران بزرگ - ایرنا - سوژه هایش را بیشتر از بین زنان انتخاب می‌کرد و در آخرین مورد هم چندی پیش گردنبند یک دختر جوان را در میدان هفتم تیر کشید و ربود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، متهم که حالا با هوشیاری ماموران آگاهی پایگاه ۱۸ آگاهی در کوتاهترین زمان شناسایی و دستگیر شده، در خصوص اقدامات مجرمانه‌اش می‌گوید که بیشتر جواهر آلات، گردنبند و زیورآلات را در کسری از ثانیه از شهروندان به سرقت می‌برده اما سوژه‌هایش را بیشتر از بین زنان انتخاب می‌کرده چرا که مقاومت کمتری نسبت به مردان از خود نشان می‌دادند.

این متهم که برای بازسازی صحنه جرم چندی پیش به میدان هفتم تیر آورده شد، به گفته پلیس پایتخت از مجرمان سابقه دار است.

دختر جوانی که گردنبندش را این سارق کشید و به یغما برد هم می‌گوید: این متهم در میدان هفتم تیر موتورسیکلتش را جوری پارک کرده بود که نتوانم درب خودروام را باز کنم و وقتی برگشتم در کسری از ثانیه گردنبندم را کشید و با خود برد.

او ادامه می‌دهد: یک لحظه احساس خفگی کردم اما تا به خود آمدم، این سارق با موتورش از محل گریخته بود.

سارق در مورد شگرد سرقتش می‌گوید: از قبل خانم را زیر نظر داشتم، جلوی متروی هفتم تیر ماشینش را پارک کرده بود، وقتی آمد که سوار شود در یک لحظه گردنبندش را کشیدم و با موتور فرار کردم.

او ادامه داد: شریکی ندارم و به تنهایی دست به این کار و سرقت زدم.

این متهم در کوتاهترین زمان ممکن با هماهنگی با دستگاه قضایی توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد که البته حین دستگیری هم اقدام به درگیری با ماموران کرده بود.

در سوابق این متهم سابقه دار، سرقت‌هایی از این نوع و توزیع مواد مخدر هم به چشم می‌خورد.

او می‌گوید: سوژه‌هایم را اتفاقی انتخاب می‌کردم و هر فردی که حواسش نبود، سوژه‌ای برای سرقت بود اما بیشتر سراغ خانم‌ها می‌رفتم چون به لحاظ فیزیکی ضعیف تر و دزدی از آنها راحت تر بود.

پلیس با تاکید بر اینکه برخورد قاطعانه‌ای با سارقان و خفت گیران می‌شود، در این موارد توصیه می‌کند: بانوان از نمایان کردن گردنبند یا زیورآلات خود در مکان‌های عمومی خودداری کنند به نحوی که این طلاجات زیر چادر یا روسری مشخص نباشد تا طعمه‌ای برای این سارقان نشوند.

نظر شما