شناسهٔ خبر: 67996292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم قشم به حضور در اجتماع ضد صهیونیستی دعوت شدند

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم از اقشار مختلف مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برای حضور در اجتماع ضد صهیونیستی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) توسط رژیم صهیونیستی و تجاوز به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجتماع مردمی امروز بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی امام علی(ع) شهر قشم برگزار می‌شود و ساحل نشینان شرکت کننده در آن بر ادامه راه مقاومت تا تحقق وعده الهی و پیروزی نهایی تاکید می کنند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان مرزی قشم امروز با حضور خود در این اجتماع ضدصهیونیستی همراه با ملت بزرگ ایران با آرمان‌های والای شهیدان و امام شهیدان، به ویژه شهید اسماعیل هنیه و شهید وسیم ابوشعبان همراه این شهید تجدید عهد کرده و با اعلام همبستگی و همدردی با خانواده، یاران و همرزمان آنان این جنایت شنیع را محکوم خواهند کرد.

بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، مجاهد خستگی ناپذیر شیخ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یار دیرین شهید قدس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از رهبران پرافتخار و شجاع مقاومت فلسطین، که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، میهمان دولت و مردم ایران بود، مورد هدف یک اقدام تروریستی از سوی دشمن اشغالگر اسرائیل قرار گرفته و به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

ترور شهید اسماعیل هنیه به عنوان یکی از رهبران منتخب مردم فلسطین و یکی از طلایه داران مبارزه مشروع ملت فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت، شاهد دیگری بر ماهیت تروریستی و نشانه‌ای از خوی تجاوزگری و قانون‌شکنی مافیای جنایتکار حاکم بر سرزمین اشغال شده فلسطین است.

این اقدام تروریستی نه تنها نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، بلکه تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

این اقدام رژیم جنایتکار اسرائیل، در تداوم ترور رهبران مقاومت فلسطین در کشورهای دیگر در چند دهه گذشته رخ داده است، اما اقدام متجاوزانه و تروریستی جدید این رژیم در ترور شهید هنیه بخشی از برنامه نسل‌کُشی فلسطینیان بویژه در ۱۰ ماه اخیر و در جهت افزایش ناامنی در منطقه غرب آسیا است.

فعالیت‌های سیاسی

اسماعیل هنیه فعالیت سیاسی خود را در «حزب اسلامی» در نوار غزه که نماینده شاخه دانشجویی اخوان المسلمین بود و جنبش مقاومت اسلامی از آن شکل گرفت، آغاز کرد.

هنیه پس از شهادت دکتر عبدالعزیز الرنتیسی از رهبران ارشد حماس در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط رژیم صهیونیستی، به عنوان رییس جنبش حماس در نوار غزه انتخاب شد. در دسامبر ۲۰۰۵، هنیه در صدر فهرست انتخاباتی «تغییر و اصلاح» قرار داشت که در دومین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد.

جنبش حماس در ۱۶ فوریه ۲۰۰۶ اسماعیل هنیه را برای تصدی پست نخست وزیری فلسطین معرفی کرد و در ۲۰ همان ماه منصوب شد.

در ماه مه ۲۰۱۷ به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین خالد مشعل انتخاب شد.

اسماعیل هنیه چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت که پیش از تهران، آخرین آن در سال ۲۰۰۳ و زمانی بود که جنگنده های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت طلبانه گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما