شناسهٔ خبر: 67991797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوولان غرب خراسان رضوی ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند

سبزوار- ایرنا - نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان غرب استان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و شماری دیگر از مسوولان این شهرستان اقدام تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی را، که منجر به شهادت رییس دفتر سیاسی جنبش حماس شد،‌ محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سبزوار روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای نوشت:‌ حادثه اسفناک شهادت رهبر شجاع و مجاهد برجسته فلسطینی جناب آقای «اسماعیل هنیه» توسط افرادی که گوی سبقت را از حیوانات درنده ربوده اند، موجب تالم و تاثر بسیار گردید.

آیت‌الله غلامرضا مقیسه افزود:‌ شهیدی که دوران زندگی خود را وقف آرمان مقدس قدس نمود و همه توان و امکان خود را در راه پاسداری از ارزش‌های اسلامی به صحنه آورد و جمع کثیری از عزیزانش را در راه آزادی قدس فدا کرد و اکنون جان عزیزش را در راه آرمان‌هایش تقدیم کرد.

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه این شهادت سرخ و افتخارآمیز موجب تحکیم وحدت و قدرت جبهه مقاومت خواهد شد، آورده است: پیروزی جبهه مقاومت و آزادی و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال صهیونیست غاصب ثمره خون این شهید مجاهد و شهدای مقاومت خواهد بود

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در بیانیه ای که در پی شهادت شخصیت برجسته جبهه مقاومت صادر کرد، یادآور شد:‌ رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی بار دیگر ذات کثیف خود را نشان داد و در عملیاتی بزدلانه و تروریستی مجاهد شجاع و نستوه آقای اسماعیل هنیه را به شهادت رساند و جبهه مقاومت و آزادگان جهان را داغدار کرد.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود:‌ اسماعیل هنیه عمر گرانبهای خود را در مسیر جهاد فی سبیل الله و مبارزه با رژیمی پلید و کودک کش صرف کرد و در نهایت به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت در راه خدا رسید و قطعاً این اقدام بزدلانه، به فرموده مقام معظم رهبری زمینه مجازاتی سخت برای رژیم اشغالگر قدس را فراهم ساخته است.

نماینده شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه خود، "شهادت را آغازی برای دستیابی به آرمان مقدس. تعهد صادق به پیمان الهی، اوج وفای به میثاق و هبۀ فرزند و جان خویش" خواند و با اشاره به شعر نغز شاعر انقلاب حمید سبزواری «باید به مژگان رُفت گَرد از طور سینین؛ باید به سینه رَفت زینجا تا فلسطین» نوشت: ترور شخصیت برجستۀ محور مقاومت آن‌هم در هنگامۀ آیین شکوه و عزت‌مندی ملت ایران عزیز «مراسم تحلیف ریاست جمهوری»، نشانگر اوج خباثت رژیم صهیونیستی است.

محمدرضا محسنی ثانی افزود:‌ این رژیم غاصب علاوه بر پایمال کردن خصایل انسانی به قوانین بین‌المللی نیز وقعی نمی‌نهد و میهمان برجسته ایران عزیز را به شهادت می‌رساند و بی‌گمان دست انتقام الهی با نگون‌سازی این رژیم منحوس به بار خواهد نشست.

دیگر نماینده غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به شهادت شهید اسماعیل هنیه نوشت: شهید هنیه مزد سال‌ها مجاهدت خود را گرفت و خوشحالی دیروزش ناشی از این بود که دولت دکتر پزشکیان هم حامی مقاومت خواهد بود.

بهروز محبی نجم آبادی افزود:‌ دشمن صهیونیستی به امنیت ما حمله مستقیم کرد. درس ایران باید تحقیر کننده، درهم کوبنده، پشیمان کننده و قاطع باشد و آمریکا باید بهای جنایت‌های خود را بدهد.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری نیز با صدور بیانیه ای یادآور شد:‌ ترور ناجوانمردانه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و شهادت مظلومانه دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم منحوس صهیونیستی قلب همه آزادگان و مظلومان جهان را به درد آورد.

محمدعلی زنگنه اسدی افزود: بدون شک شهادت این مجاهد بزرگ، خون تازه ای در رگ های محور مقاومت و مجاهدان آزادی طلب در راه نابودی صهیونیست های غاصب خواهد دمید و فروپاشی این رژیم منحوس را سرعت خواهد بخشید.

فرمانده انتظامی سبزوار نیز با صدور پیامی خاطرنشان کرد:‌ بدون شک شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

سرهنگ حسین بیات‌مختاری افزوده است: شهید هنیه، اسطوره و نماد مبارزه با رژیم خونخوار صهیونیستی بود که در انسجام، وحدت و همگرایی جنبش‌ها، جریان‌ها و گروه‌های مقاومت در فلسطین اشغالی و دیگر کشورها و رساندن صدای مظلومیت، فراتر از مرزهای فلسطین، نقش و جایگاه بی بدیلی داشت.

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد دهم مردادماه در جنایتی بزدلانه در تهران به شهادت رسید.

هنیه پس از شهادت دکتر "عبدالعزیز الرنتیسی" از رهبران ارشد حماس در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط رژیم صهیونیستی به عنوان رییس جنبش حماس انتخاب شده و در دسامبر ۲۰۰۵، در صدر فهرست انتخاباتی «تغییر و اصلاح» قرار داشت که در دومین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ اکثریت کرسی ها را به دست آورد.

جنبش حماس در ۱۶ فوریه ۲۰۰۶ اسماعیل هنیه را برای تصدی پست نخست وزیری فلسطین معرفی کرد که در ۲۰ همان ماه منصوب شد. او در ماه مه ۲۰۱۷ به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین خالد مشعل انتخاب شد.

اسماعیل هنیه چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت که پیش از تهران، آخرین آن در سال ۲۰۰۳ و زمانی بود که جنگنده های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت‌طلبانه گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند.

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و دیگر شخصیت‌های کشورمان پیام تسلیت صادر کردند و دولت ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

رهبر معظم انقلاب صبح امروز بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز اقامه کردند.

نظر شما