شناسهٔ خبر: 67992370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی:

ایجاد مرکز مشترک فنی و حرفه‌ای ایران و ارمنستان در دستور کار است

تبریز - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای توسعه دیپلماسی مهارت و صادرات فناوری مهارت‌آموزی به کشورهای منطقه، ایجاد مرکز مشترک فنی و حرفه‌ای ایران و ارمنستان در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «علی مشایخی» روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مهارت افزود: در این راستا اقدامات اولیه با همکاری مسوولان ارمنستان انجام شده و زمین مورد نیاز برای ایجاد این مرکز در شهر «کاپان» در مرکز استان «سیونیک» فراهم شده است.

وی اظهار کرد: ارمنستان در سه رشته مهارتی شامل انرژی های نو و تنظیم و راه اندازی پنل های خورشیدی، معدن و فناوری اطلاعات خواستار آموزش از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه این استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این راستا با همکاری شهرداری کاپان یک طبقه از ساختمانی در این شهر برای ارایه آموزش های مهارتی لازم از سوی مربیان این اداره کل تعیین شده است و در صورت فراهم شدن فرصت لازم و زمینه همکاری، در سال جاری آموزش های فنی و مهارتی در این کشور ارایه می شود.

یک نماینده از آذربایجان شرقی در مسابقات جهانی مهارت در فرانسه شرکت می کند

مشایخی، با اشاره به مسابقات جهانی مهارت در فرانسه، ادامه داد: این مسابقات در شهریور امسال در شهر لیون برگزار می شود و در تیم ۱۳ نفره اعزامی ایران، یک نماینده از آذربایجان شرقی حضور دارد.

وی یادآور شد: « علی پوریا» نماینده آذربایجان شرقی در حوزه طلا و جواهرسازی با حمایت مالی یکی از اهالی این استان راهی این مسابقات می شود.

۷۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی مهارت های فنی و حرفه ای را فراگرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جامعه هدف این اداره کل برای ارایه آموزش های فنی و حرفه ای ۱۹ گروه است، گفت: به این گروه ها در بخش های دولتی و خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای ارایه می شود.

مشایخی، با بیان اینکه این گروه ها از جمله شامل دانش آموزان، سربازان مستقر در پادگان ها، زنان سرپرست خانوار، معتادان ماده ۱۶، خانواده های معتادان بهبود یافته، کشاورزان، اصناف، صنایع و بنگاه های اقتصادی و زندانیان است، افزود: در زمان کنونی ۲۴ مرکز ثابت و بیش از یک هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان این مهارت ها را به مهارت آموزان ارایه می کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۵ هزار نفر در سطح استان آموزش های فنی و حرفه ای را در بخش های دولتی و خصوصی فراگرفتند، اظهار کرد: بر اساس رصد میدانی از جامعه ۱۰ هزار نفری، بیش از ۶۰ درصد افرادی که مهارت های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند به صورت خویش فرمایی یا خوداشتغالی وارد بازار کار یا جذب بنگاه های اقتصادی شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی و نخبگان را از مشکلات استان اعلام کرد و گفت: بنگاه های اقتصادی استان به شدت دنبال نیروی انسانی ماهر و متخصص هستند ولی دانش آموختگان دانشگاهی حاضر به حضور در بنگاه های اقتصادی نیستند یا مسیر هدایت شغلی آن ها در مسیر بنگاه های اقتصادی استان نیست.

مشایخی، با اشاره به توسعه آموزش های جوار کارگاهی در استان اعلام کرد: در هفته مهارت ۴۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای جوار کارگاهی در استان افتتاح می شود و با بهره برداری از آن ها تعداد آموزشگاه های جوار کارگاهی استان به ۱۲۱ مورد می رسد.

وی یادآور شد: این آموزشگاه ها با هدف حضور فنی و حرفه ای در دل صنعت و فراهم کردن محملی برای حضور دانش آموختگان دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی ایجاد می شود.

نظر شما