شناسهٔ خبر: 67989685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اختصاص ۱۳۸ میلیارد تومان برای ۲۲ پروژه اربعین در ایلام

‍ معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با تاکید بر اینکه باید در پرداخت اعتبارات اربعین تسریع شود از اختصاص ۱۳۸ میلیارد تومان برای ۲۲ پروژه اربعین در ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری ظهر امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ در دیدار با دبیر کمیته نظارت و ارزیابی اربعین حسینی وزارت کشور اظهار کرد: حمایت‌های دولت سیزدهم از اربعین بی‌نظیر بود و شاهد جهش مناسبی در تمام حوزه‌های زیرساختی بوده‌ایم.

وی افزود: توسعه جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان، افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان، توسعه پایانه‌ها، نصب سایبان‌های دائم، احداث تونل‌ها و پل‌ها و حذف نقاط حادثه خیز و اجرای چهارخطه ایلام مهران، افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها و تجهیز آن‌ها به نمازخانه، سرویس بهداشتی، احداث بیش از ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در محورهای پنجگانه منتهی به مرز مهران و تقویت سیستم پایش تصویری از جمله اقدامات انجام شده در راستای تقویت زیرساخت‌ها در مرز مهران است.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه برای ۲۲ پروژه اربعین ۱۳۸ میلیارد تومان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: عدم تخصیص به موقع اعتبارات اربعین یکی از چالش‌های پروژه‌های عمرانی در کمیته زیرساخت ستاد اربعین است که انتظار داریم علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مصوب شده در پرداخت و ابلاغ آن نیز تسریع صورت بگیرد.

هژبری تاکید کرد: تمام تلاش ستاد اربعین استان برگزاری یک اربعین در شأن مردم و زائران حسینی است.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ پارکینگ رسمی و غیر رسمی در مهران آماده خدمت رسانی هستند و کمیته تعزیرات بر خدمات آنها نظارت می‌کند.

معاون استاندار ایلام چالش اصلی برگزاری اربعین حسینی را کمبود شدید ناوگان حمل‌ونقل در زمان بازگشت زوار و مراجعه اتباع خارجی به مرز مهران دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت حمل‌ونقلی کشور برای بازگشت زوار در روزهای پایانی اربعین استفاده شود تا مشکلی ایجاد نشود.

نظر شما