شناسهٔ خبر: 67986237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مودیان مالیاتی استان مرکزی محل خرج شدن مالیات خود را مشخص کنند

اراک - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح نشان مالیات، مودیان مالیاتی در هنگام ارایه فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، می‌توانند محل هزینه کرد مالیات خود را تعیین کنند.

صاحب‌خبر -

«غلامرضا جنتی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این طرح، پروژه‌های ملی و استانی مشخص شده و مودی مالیاتی می‌تواند محل هزینه کرد مالیات خود را در پروژه‌های ملی یا استانی را مشخص کند تا مالیات وی به پروژه انتخابی اختصاص یابد.

وی بیان کرد: تمام مالیات‌های وصولی به خزانه واریز و براساس قانون بودجه به دستگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند که برای مودیان مالیاتی محل هزینه کرد مالیات ملموس نیست و برخی مودیان اولویت هزینه کرد مالیات را در استان خود دانسته و یا اولویت آنان تزریق اعتبار برای اتمام پروژه‌های خاص بود که این مهم با اجرای طرح نشان مالیات محقق شد.

جنتی گفت: در قالب طرح نشان، مالیات هفت پروژه استانی از جمله احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در سایت مسکن مهر شهرستان خمین، کتابخانه مرکزی استان مرکزی و ایجاد مرکز جامع سلامت شهری آوه و هشت پروژه ملی از جمله اجرای پروژه ارتقا کیفی و اصلاح و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ آب شهر اراک، تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام، کمک به تکمیل و ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی مامونیه و محلات مشخص شده است.

جنتی با بیان اینکه مودیان در هنگام ارایه فرم تبصره ماده ۱۰۰ امکان تعیین محل هزینه کرد مالیات خود را دارند، تاکید کرد: آخرین مهلت ارایه فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م و یا ارسال اظهارنامه مالیاتی ۱۵ مرداد ماه است و مودیان برای بهره‌مندی از این طرح و سایر مزایای تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م تنها تا ۱۵ مردادماه مهلت دارند.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است و بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما