شناسهٔ خبر: 67986174 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

ساخت ۲ بازار تره‌بار و ۷ سوله مدیریت بحران در دستور کار شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از اتمام بهسازی پروژه سبزه میدان در بازار تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر، مسعود حق لطفی در مورد سرانجام بهسازی سبزه میدان با بیان اینکه این میدان قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، گفت: این میدان یکی از قدیمی ترین میدان‌های تهران است که به دلیل ساخت پاساژ طلافروشی در زیر این میدان دچار تغییراتی شده بود و ورودی و هواکش‌های این مرکز خرید، نمای این میدان قدیمی را دستخوش تغییراتی کرده بود.

وی ادامه داد: بازپیرایی میدانگاه تاریخی سبزه میدان در بافت تاریخی بازار تهران با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال در فضایی در حدود ۳۰۰۰ متر مربع در محدوده بازار و خیابان ۱۵ خرداد در حال انجام است و در این پروژه آب بندی، زه کشی، کف سازی و ۵ ورودی بازار مورد بازپیرایی قرار خواهد گرفت؛ چرا که سبزه میدان از میدان‌های مهم و در واقع میدان اصلی دارالخلافه تهران در دوره قاجار بود که در محله بازار تهران و خیابان ۱۵ خرداد کنونی واقع شده‌ است و در مقاطع مختلف زمانی در دهه‌های گذشته از جمله در زمان صدارت امیرکبیر، تغییراتی اساسی در بافت آن ایجاد شد.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی نیز از شهرداری خواست که طراحی سبزه میدان با شعبه بانک ملی روبروی این میدان همخوانی داشته باشد، گفت: در تلاش هستیم که بهسازی این میدان در پاییز سال جاری به اتمام برسد.

حق لطفی با بیان اینکه بعد از میدان جهاد، بهسازی سبزه میدان را در دستور کار قرار دادیم، افزود: همچنین براساس برنامه ریزی های صورت گرفته بازپیرایی میدان ابن سینا در همخوانی با هیات مجاورش و محور مروی در دستور کار قرار دارد.

وی در مورد قراردادهای سازمان گفت: بر اساس تفاهم نامه های انجام شده ساخت دو مرکز میوه و تره بار هروی و لویزان در دستورکار قرار دارد و تا پایان سال ساخت این دو مرکز به اتمام می رسد.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت سوله‌های مدیریت بحران (پایگاه‌های پشتیبانی و مدیریت بحران) نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: در حال حاضر فرآیند ساخت ۷ سوله مدیریت بحران در دستور کار قرار دارد و در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال این سوله‌های بحران نیز تحویل سازمان خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما